Home

Inloggen op Mijn Antonius

Met DigiD

Bent u patiënt in het St. Antonius Ziekenhuis en bent u volledig ingeschreven en geïdentificeerd bij ons Inschrijfbureau? Dan kunt met uw DigiD direct inloggen op ons patiëntenportaal Mijn Antonius. In deze beveiligde omgeving heeft u toegang tot uw medische gegevens en zorginformatie en kunt veel zaken rondom uw zorg zelf regelen. Lees meer over de mogelijkheden in Mijn Antonius

Inloggen met DigiD

 

Inloggen voor een naaste

Als gemachtigde met DigiD inloggen op Mijn Antonius

Veelgestelde vragen

Om met DigiD in te kunnen loggen op Mijn Antonius heeft u het volgende nodig:

  • DigiD | Heeft u nog geen DigiD dan kunt u dit eenvoudig aanvragen op de website van DigiD. 
  • Uw gegevens zijn volledig geregistreerd en uw BSN-nummer en identiteit zijn gecontroleerd | Om met DigiD in te kunnen loggen is het noodzakelijk dat:
    • u als patiënt volledig bij ons bent ingeschreven en 
    • we uw identiteit en BSN-nummer hebben gecontroleerd op basis van uw legitimatiebewijs (paspoort/ID-kaart). Hiervoor kunt u terecht bij ons Inschrijfbureau (bij de Centrale Receptie). Als u dan via DigiD inlogt op Mijn Antonius, weten we zeker dat u het bent en heeft u direct toegang tot uw medische gegevens en zorginformatie. Is dit nog niet gebeurd? Dan heeft u slechts beperkte toegang; u ziet dan geen medische gegevens en kunt alleen afspraken maken/inzien en vragenlijsten beantwoorden.
  • Afhankelijk van uw DigiD-inlogmethode | Wat u verder nog nodig heeft, is afhankelijk van welke DigiD-inlogmethode u gebruikt. Wel is het nodig dat DigiD gebruikt met een extra controlestap, bijvoorbeeld via een sms-code of via de DigiD-app. Wilt u inloggen met de DigiD-app? Download de app dan eerst op uw mobiele telefoon. U vindt de app in de google play store en in de appstore te zoeken op ‘DigiD’.

Meer informatie over het aanvragen en gebruiken van DigiD vindt u op digid.nl.

Hulp nodig?

Heeft u hulp nodig bij het aanvragen van DigiD of het installeren van de DigiD-app of de Mijn Antonius-app?

  • Kijk op de website van DigiD: op digid.nl vindt u uitgebreide informatie over DigiD. Bijvoorbeeld over het aanvragen en activeren van DigiD. Ook vindt u er handige Instructievideo's. 
  • Bellen met DigiD: neem telefonisch contact op met DigiD
  • Bezoek het Informatiepunt Digitale Overheid:
    • Bezoek het informatiepunt op onze locatie Nieuwegein. Dit kan op maandag, woensdag en vrijdag van 09.00 – 11.00 uur en op dinsdag en donderdag van 13.00 – 15.00 uur. U vindt het informatiepunt achterin de wachtruimte  van de apotheek).
    • Bezoek een informatiepunt bij een bibliotheek bij u in de buurt.
  • Hulp bij of vragen over Mijn Antonius: hiervoor kunt u terecht bij de Mijn Antonius-helpdesk of bij het Informatiepunt Digitale Overheid.

Dit is afhankelijk in de DigiD-inlogmethode die u gebruikt. Wel is het nodig dat u DigiD heeft met een extra controlestap bijvoorbeeld via een sms-code of via de DigiD-app.

Op de website van DigiD leest u meer over de verschillende DigiD-inlogmethoden.

Als u al patiënt bij ons bent, heeft u met DigiD in veel gevallen direct toegang. Om met uw DigiD toegang te hebben tot uw medische gegevens en zorginformatie in Mijn Antonius, is het nodig dat:

  • u als patiënt volledig bij ons geregistreerd staat en
  • uw BSN-nummer en identiteit door ons Inschrijfbureau (bij de Centrale Receptie) zijn gecontroleerd op basis van uw legitimatiebewijs (paspoort/ID-kaart).

Als u al patiënt bij ons bent is dit in de meeste gevallen al gebeurd. 

Mijn BSN-nummer en identiteit zijn nog niet gecontroleerd

Voor de veiligheid van uw gegevens, heeft u met uw DigiD dan vooralsnog beperkte toegang. U ziet dan geen medische informatie en kunt alleen nog afspraken maken/inzien en vragenlijsten invullen.

Loop in dit geval bij uw volgende bezoek aan ons ziekenhuis langs het Inschrijfbureau (bij de Centrale Receptie). Zij controleren uw BSN-nummer en identiteit (neem uw paspoort/ID-kaart mee). Daarna heeft ook u met uw DigiD uitgebreide toegang tot Mijn Antonius

Waarschijnlijk komt dit, omdat uw gegevens niet volledig bij ons geregistreerd staan en/of uw BSN-nummer nog niet door ons Inschrijfbureau is geverifieerd aan de hand van uw identiteitsbewijs. DigiD controleert uw identiteit namelijk aan de hand van uw BSN-nummer.

Om uw gegevens compleet te maken en uw BSN-nummer te laten verifiëren, kunt u terecht bij het Inschrijfbureau (bij de Centrale Receptie) op de locaties Nieuwegein, Utrecht of Woerden. 

Als u daarna via DigiD inlogt op Mijn Antonius, weten we zeker dat u het bent en heeft u toegang tot uw medische gegevens. 

Heeft u problemen met inloggen met uw DigiD? Dan zijn er een aantal mogelijkheden:

  • Kijk op de website van DigiD: op de website vindt u praktische informatie en tips. Ook leest u daar hoe u zonodig contact kunt opnemen met DigiD.
  • Bezoek het Informatiepunt Digitale Overheid: 
    • op onze locatie Nieuwegein. Dit kan op maandag, woensdag en vrijdag van 09.00 – 11.00 uur en op dinsdag en donderdag van 13.00 – 15.00 uur. U vindt het informatiepunt achterin de wachtruimte  van de apotheek).
    • bij een informatiepunt bij een bibliotheek bij u in de buurt.

Ja, dat kan. Deze machtiging kunt u regelen via de website van DigiD Machtigen.

Zodra de machtiging is geregeld, kan de gemachtigde persoon op deze pagina inloggen via de knop 'Inloggen als gemachtigde'.

Terug naar boven