Cardioloog Lucas Boersma benoemd tot hoogleraar

lucas-boersma-2017

Cardioloog Lucas Boersma van het St. Antonius Ziekenhuis is aangesteld als hoogleraar bij het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam. De benoeming is per 31 oktober officieel.

Het hoogleraarschap betreft de leerstoel ‘Innovatieve transkatheterbehandelingen voor hartritmestoornissen’. Als electrofysioloog heeft Boersma een internationale reputatie opgebouwd wat betreft het ontwikkelen, toepassen en onderzoeken van nieuwe behandelmogelijkheden bij hartritmestoornissen.

Het St. Antonius Ziekenhuis en het AMC werken sinds april 2016 samen op het gebied van cardiologisch en cardio-thoracaal onderzoek. Boersma gaat zijn nieuwe functie combineren met zijn werk als cardioloog in het St. Antonius Ziekenhuis, dat als topklinisch ziekenhuis nu zes hoogleraren telt.