Parkeren in Nieuwegein vanaf 12 september alleen met pas of telefoon

Betalen pas

Vanaf 12 september kunnen bezoekers en patiënten van het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein niet meer met contant geld betalen in de parkeergarage. Betalen kan dan uitsluitend met bankpas, creditcard, smartphone of de Q-Park app.

De wijziging in betaalmethode is een besluit van Q-Park, waar ook de parkeergarage van locatie Nieuwegein onder valt. Het aantal contante betalingen bij parkeren is de laatste jaren enorm gedaald. Meer dan 90% maakt gebruik van contactloos- of pinbetalingen, waardoor deze vorm van betalen steeds vaker de standaard wordt.

Q-park voert op parkeerlocaties waar minder dan 10% van de betalingen contant plaatsvindt, het zogenoemde ‘cashless’ betalen in. Dit geldt dus ook voor de parkeergarage op locatie Nieuwegein. Vanaf 12 september geldt dat patiënten en bezoekers die alleen contant geld bij zich hebben, contact kunnen zoeken met Q-Park via de intercomknop bij de betaalautomaat.

Voordelige weekkaarten

Als u in één week vaker in het ziekenhuis in Nieuwegein moet zijn, kan een weekkaart voordeliger zijn. U parkeert dan met korting en kunt tijdens uw reservering onbeperkt in- en uitrijden. Kijk voor meer informatie of het aanschaffen van de weekkaart op de website van Q-Park.

Meer informatie

Kijk voor meer informatie over parkeren in Nieuwegein op onze webpagina over parkeren. Voor meer informatie over de gewijzigde betaalmethode of een weekkaart, neem contact op met de klantenservice van Q-Park, via 088 - 3295100 of klantenservice@q-park.nl.