Nieuws
17 oktober 2017

We werken aan onze telefonische bereikbaarheid

Op 13 oktober is het St. Antonius overgestapt op een nieuw elektronisch patiëntendossier (EPD). Voor de overgang naar het nieuwe systeem hebben we als ziekenhuis verschillende voorbereidingen getroffen. Zo hebben we onze zorgverleners allemaal getraind om goed en veilig met het nieuwe EPD te kunnen werken. Ook hebben we bewust minder polikliniek- en andere zorgafspraken ingepland dan gebruikelijk, zodat een medewerker meer tijd heeft per afspraak.

Ondanks al deze voorbereidingen en trainingen duurt het even voordat onze medewerkers volledig gewend zijn aan het werken met het nieuwe systeem. De afgelopen dagen hebben verschillende patiënten gemeld dat de wachttijd aan de telefoon soms langer dan gebruikelijk is. We snappen dat dit vervelend is, we bieden onze excuses hiervoor aan en werken hard aan een oplossing.

We monitoren de telefonische wachttijden meerdere keren per dag, zodat we per afdeling de juiste oplossing kunnen inzetten. Daarnaast zetten we extra personeel in om onze zorgverleners te ondersteunen bij het werken in het systeem. Ook zetten we extra medewerkers in die vanaf 18 oktober telefonische afspraken kunnen maken. Deze medewerkers zijn hier vandaag speciaal voor getraind.

We hopen dat deze maatregelen ertoe gaan leiden dat patiënten ons beter kunnen bereiken om een afspraak te maken of een vraag te stellen.