Betere zorg door het delen van behandelgegevens

Douwe Biesma in gesprek met Trouw over samen de zorg verbeteren

20140103_douwebiesma_fotoremkespijkers_15_dr_0

Douwe Biesma, voorzitter Raad van Bestuur van het St. Antonius Ziekenhuis en tevens voorzitter van Santeon, het samenwerkingsverband van zeven topklinische ziekenhuizen in Nederland, sprak onlangs met Trouw over hoe we samen de zorg in Nederland kunnen verbeteren. Hij deelde drie recepten voor een beter ziekenhuis.

In het artikel dat Trouw op 7 maart 2018 publiceerde, gaat Biesma uitgebreid in op de voordelen van samenwerking en noemt hij ook concrete voorbeelden waaruit blijkt dat samenwerking leidt tot betere zorg. Zo wordt in het artikel het voorbeeld genoemd van onze Value-Based Health Care (VHBC) samenwerking met de andere Santeon ziekenhuizen op het gebied van borstkankerzorg.

Recent publiceerde het VBHC-borstkankerteam de resultaten die zij het afgelopen anderhalf jaar gerealiseerd hebben. Eerder publiceerden wij hier ook al over op onze eigen website.