Nieuwe moderne radiologische ruimte in St. Antonius

Betere beelden en minder straling dankzij nieuwe innovatieve radiologieruimte

Het team van interventieradiologen in de nieuwe ruimte

Haarscherpe beelden en minder radiologische straling. Hightechapparatuur die de interventieradiologen helpt risico’s te vermijden door extra ingebouwde veiligheidsprocedures. En dat alles in een ruimte die zo verbouwd en ingericht is dat de patiënt zich er meer op z’n gemak zal voelen en personeel er veel efficiënter kan werken, wat weer helpt om de wachttijden terug te dringen. Dat zijn volgens Marco van Strijen, interventieradioloog in ons ziekenhuis, de belangrijkste verbeteringen voor de patiënt nu in Nieuwegein een gloednieuwe radiologische ruimte in gebruik is genomen.

In de nieuwe ruimte worden onder andere kleine implantaten (zoals stents) in het lichaam gebracht met behulp van hightechbeeld- en navigatiesystemen. Het St. Antonius is een van de eerste ziekenhuizen in Nederland die beschikt over een dergelijke moderne ruimte. Het ontwerp is van Philips. Het bedrijf is al tientallen jaren partner van de afdeling Radiologie van het St. Antonius en koos daarom voor het ziekenhuis in Nieuwegein om het nieuwe ontwerp aan de wereld te presenteren. Dat gebeurde op woensdag 22 februari.