Vernieuwingen Mijn Antonius

Uw gezondheidsproblemen en medische voorgeschiedenis in Mijn Antonius

Sinds 19 juni 2021 zijn uw gezondheidsproblemen en medische voorgeschiedenis eenvoudig toegankelijk via Mijn Antonius. Hieronder leest u wat u kunt doen als u vragen heeft over deze informatie in uw dossier.

Het kan voorkomen dat de informatie over uw gezondheidsproblemen en medische voorgeschiedenis in Mijn Antonius niet actueel of niet volledig is. Mocht er belangrijke informatie ontbreken of onjuiste informatie in staan, dan kunt u deze informatie laten aanpassen.

Hoe kunt u uw medische gegevens laten aanpassen? 

Bent u nog bij de betreffende arts en/of poli onder behandeling? Vraag dan tijdens een volgende afspraak aan uw zorgverlener om uw gegevens aan te passen. 

U kunt ook contact opnemen met de Mijn Antonius Helpdesk, bijvoorbeeld als u: 

  • belangrijke informatie mist die belangrijk is voor een actuele aandoening en/of behandeling;
  • gegevens van voor 2017 wil laten aanpassen of archiveren (bijvoorbeeld omdat een aandoening over is en/of behandeling niet meer aan de orde is);
  • als u zich zorgen maakt over wat u leest.

Onze medewerkers van de Mijn Antonius Helpdesk kunnen uw vragen beantwoorden, uw gegevens in sommige gevallen direct aanpassen of u adviseren over wat u het beste kunt doen.

Dit kunt u zelf aanpassen

U kunt een deel van de informatie in Mijn Antonius eenvoudig zelf aanpassen, zoals: informatie over uw allergieën, bijwerkingen, medicijnen, uw huisarts en uw persoonlijke gegevens.

Contactgegevens Mijn Antonius Helpdesk

Vraag & antwoord


  •  

    Dit kan meerdere oorzaken hebben. Bijvoorbeeld doordat: 

    • de inhoud uit papieren dossiers bij de invoering van het elektronisch patiëntdossier in 2017 niet of niet volledig is overgezet;
    • u na een behandeling niet meer bij dezelfde arts bent geweest, waardoor deze de behandeling niet heeft kunnen afsluiten;
    • de gebruikte medische term voor u niet herkenbaar is;
    • dat een voorlopige (werk)diagnose is vermeld, die destijds niet met u is gedeeld door de arts, omdat deze niet van toepassing was.

    U vindt uw gezondheidsproblemen en medische voorgeschiedenis in het Menu 'Dossier'.

    • Uw gezondheidsproblemen vindt u bij het menu-item 'Gezondheidssamenvatting'. U vindt ze hier onder het kopje 'Gezondheidsproblemen. 
    • Uw medische voorgeschiedenis vindt u direct in het menu 'Dossier' (een na laatste menu-item).

    Ja, u kon deze informatie eerder ook zien, maar deze informatie was minder makkelijk te vinden. 

    • De probleemlijst (gezondheidsproblemen) was alleen zichtbaar na het downloaden van de Gezondheidssamenvatting (BgZ).
    • De voorgeschiedenis was zichtbaar als deze was opgenomen in de brieven (bijv. in brieven aan huisarts e.d.)
    Terug naar boven