Contact & afspraak

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn afspraak afzeggen of wijzigen?

    Heeft u een afspraak bij het St. Antonius Ziekenhuis, maar bent u verhinderd? U kunt uw afspraak dan telefonisch afzeggen of wijzigen (minimaal 24 uur van tevoren). 

  • Ik ben iets verloren in het ziekenhuis. Wat moet ik nu doen?

    Wij registreren gevonden voorwerpen op de landelijke site van iLost. Hier kunt u zien of wij uw veloren bezit gevonden hebben.

    >> Naar iLost

    Wij wijzen u er op dat iLost geen site van het St. Antonius Ziekenhuis zelf is, maar een landelijke site voor gevonden voorwerpen. Het invullen van uw gegevens op iLost.co en de verdere opvolging daarvan valt dan ook buiten de verantwoordelijkheid van het St. Antonius Ziekenhuis.

  • Hoe vraag ik mijn medisch dossier op?

    Als u naar het ziekenhuis komt voor een onderzoek of behandeling wordt over u een patiëntendossier aangelegd. Als patiënt kunt u een afschrift van uw patiëntendossier aanvragen.

    >> Meer over het opvragen van uw patiëntendossier ...  

  • Hoe vraag ik een second opinion aan?

    U heeft als patiënt de mogelijkheid een second opnion aan te vragen. U dient hiervoor een verwijsbrief te hebben. Deze verwijsbrief kunt u bij uw eerste verwijzer krijgen, bijvoorbeeld bij uw huisarts. Het is wel aan te bevelen om deze vraag te bespreken met uw behandelend arts. In sommige gevallen kan hij u adviseren bij welke specialist u het beste terecht kunt. Ook uw huisarts kan u hierin adviseren. 

  • Hoe weet ik wie mijn hoofdbehandelaar is?

    Als u patiënt bent in ons ziekenhuis, is er altijd één medisch specialist verantwoordelijk voor uw behandeling; de hoofdbehandelaar. Dit is ook het geval als u bij meerdere medisch specialisten in behandeling bent. Uw hoofdbehandelaar heeft, als behandelend specialist, de regie en eindverantwoordelijkheid voor uw medische behandeling. Het is dus belangrijk dat u weet wie uw hoofdbehandelaar is. 

    Als u niet weet wie uw hoofdbehandelaar is, kunt u dit op de polikliniek vragen aan uw specialist. Bij een opname kunt u het vragen aan uw zaalarts. De zaalarts regelt de lopende zaken voor u en komt dagelijks aan uw bed.  Op de verpleegafdelingen is de zaalarts vaak een arts-assistent. Hij of zij staat onder supervisie van een medisch specialist. Op de verpleegafdeling vindt u de naam van uw zaalarts op het whiteboard naast uw bed.  

    Bij afwezigheid van uw hoofdbehandelaar wordt er tijdelijk een waarnemer aangewezen die namens uw hoofdbehandelaar uw behandeling in de gaten houdt. Hiervoor is een dienstrooster opgesteld waarin staat welke medisch specialisten in de avond en in de weekenden namens het specialisme verantwoordelijk is en indien nodig beschikbaar. Is uw hoofdbehandelaar langer afwezig dan 72 uur (3 dagen)? Dan draagt hij of zij het hoofdbehandelaarschap in zijn geheel over aan de dienstdoende collega. 

    Bekijk de video voor meer informatie over de hoofdbehandelaar.

  • Ik heb een vraag over mijn behandeling, bij wie kan ik hiervoor terecht?

    Heeft u vragen over recepten, medicijnen of leefregels na opname of operatie, neem dan contact op met uw specialist  via de betreffende polikliniek. U kunt uw vragen ook stellen tijdens uw eerstkomende afspraak. 

  • Wat zijn de wachttijden voor polikliniekbezoek, opname en operatie?

     De wachttijden zijn voor iedere polikliniek, behandeling en operatie verschillend.

    >> Bekijk hier de wachttijden ... 

  • Gelden er op feestdagen aangepaste openingstijden?

    Ja. Op feestdagen gelden er gewijzigde openingstijden in ons ziekenhuis en zijn poliklinieken gesloten. In 2017 geldt dit voor de volgende data.

  • Hoe dien ik een klacht in?

    Wanneer u niet tevreden bent over de gang van zaken in ons ziekenhuis, horen wij dit graag van u, zodat we onze zorg kunnen verbeteren.

    >> Lees hier meer over het doorgeven van klachten ... 

  • Ik heb een vraag over een factuur. Waar kan ik terecht?

    Voor al uw vragen over facturen kunt u contact opnemen met de Debiteurenadministratie via T 088 - 320 85 00 (bereikbaar van 08.30 uur t/m 16.00 uur). 

  • Waar kan ik solliciteren op vacatures en stageplaatsen?

    Ben je ambiteus en heb je hart voor de zorg? Bekijk dan hier onze vacatures

  • Waar kan ik een adreswijziging doorgeven?

    Neem voor het doorgeven van een adreswijziging contact op met de Zorgadministratie T 088 320 8507, bereikbaar op werkdagen van 08.00 - 16.30 uur.