Nieuwsoverzicht Onderzoeksfonds

Robert Slingerland nieuwe voorzitter St. Antonius Onderzoeksfonds

Afscheid Maarten Rook neemt afscheid na elf jaar

Robert Slingerland

Robert Slingerland (53) heeft begin deze maand het stokje overgenomen van Maarten Rook als voorzitter van het St. Antonius Onderzoeksfonds. Hij was daarvoor al enige tijd bestuurslid van het fonds.

Anders dan Rook die tot 2010 bestuursvoorzitter was van het St. Antonius Ziekenhuis, komt Slingerland niet voort uit ziekenhuiskringen, maar uit die van de donateurs. Als waardering voor zijn persoonlijke ervaring met het ziekenhuis werd hij donateur en gaf ruim anderhalf jaar geleden gehoor aan een oproep aan kandidaten voor een bestuursfunctie.

Sindsdien heeft Slingerland laten zien veel interesse en passie mee te brengen in het vervullen van zijn bestuurstaak. Na uitvoerige gesprekken met enkele andere bestuursleden is ervoor gekozen Robert als voorzitter aan te stellen.

Slingerland begon zijn loopbaan bij defensie als marinier en is tegenwoordig als ondernemer internationaal actief in het human resource management.

Het Onderzoeksfonds is Maarten Rook dankbaar voor zijn inzet voor het fonds in de afgelopen elf jaar. Hij bouwde het uit tot een instituut dat jaarlijks vele tonnen uitkeert aan onderoekers in het St. Antonius Ziekenhuis.

Lees hier de introductie van Robert Slingerland.