Nieuwsoverzicht Onderzoeksfonds

Onderzoekers zoeken gezonde 70-plussers voor Fit Neutrophil studie

proefpersonen gezocht Trauma studie

Vanuit de Traumageriatrie binnen het St. Antonius ziekenhuis wordt veel onderzoek gedaan. Behalve naar patiënten die aan studies mee kunnen helpen, zijn we nu op zoek naar gezonde donateurs.

Bent u 70 jaar of ouder en wilt u graag een bijdrage leveren aan wetenschappelijk onderzoek naar de veroudering van het afweersysteem? Meld u dan aan voor de Fit Neutrophil studie!

Onderzoekers in het St. Antonius ziekenhuis doen onderzoek naar de reactie van het afweersysteem van ouderen die met een gebroken heup in het ziekenhuis komen. Om deze resultaten goed te kunnen begrijpen, is meer kennis nodig over de veroudering van het afweersysteem van gezonde ouderen (zonder gebroken heup).

Bent u 70 jaar of ouder en heeft u geen acute ziekte? Dan kunt u ons helpen. Deelname aan dit onderzoek houdt in dat u éénmaal het ziekenhuis bezoekt. Er wordt u dan gevraagd een korte vragenlijst in te vullen en wij nemen 1 buisje bloed bij u af. Daarna hoeft u niets meer te doen. Als u een chronische ziekte heeft, waarvoor u medicatie gebruikt, is dat geen probleem. De resultaten van dit onderzoek zullen helpen om de zorg voor de oudere patiënt met een gebroken heup te verbeteren.

Heeft u vragen, wilt u meer informatie, of wilt u zich aanmelden? Dan kunt u de onderzoeker opbellen of een e-mail sturen.
e-mail: e.de.fraiture@antoniusziekenhuis.nl
telefoonnummer: 06-81199199