Vrienden van het St. Antonius Onderzoeksfonds

"Ik draag het St. Antonius letterlijk een warm hart toe."

Foto van Arnold van Kouterik, vriend van het onderzoeksfonds
Arnold van Kouterikal meer dan 5 jaar vriend van het St. Antonius Onderzoeksfonds.

“Ik ben kort na mijn hartoperatie in mei 2015 Vriend van het St. Antonius Onderzoeksfonds geworden. Het is belangrijk om wetenschappelijk onderzoek te blijven doen omdat de resultaten hiervan zorgen voor vooruitgang binnen de zorg. Ik geniet nog volop van het leven dankzij het St. Antonius Ziekenhuis en draag ze letterlijk een warm hart toe," vertelt Arnold.

"Tijdens mijn operatie kreeg ik namelijk een nieuwe hartklep. Juist doordat ik in het St. Antonius was, heb ik een ernstige bijkomende complicatie overleefd. Anders was ik er nu niet meer geweest. Dat was best heftig, maar is prima opgepakt. Ik durf echt te beweren dat als ik in een ander ziekenhuis had gelegen, hier vermoedelijk niet meer had gezeten.

Bij mij was er geen sprake van een acute opname, maar wel sprake van een progressieve vernauwing van de hartklep, die de goede doorstroming van de aorta steeds verder belemmerde. Dan ben je op een gegeven moment gewoon aan de beurt, daar kom je niet onderuit. Ik heb heel bewust voor het St. Antonius Ziekenhuis gekozen omdat ik wist dat zij erg veel ervaring met hartoperaties hebben en dit echt hun expertise is.

Ik ben in de luxe positie dat ik regelmatig op Terschelling ben. Zeker als ik daar ben, zorg ik goed voor mijn hart, want stress op Terschelling is totaal afwezig. Daarnaast beweeg ik veel, dus tegen de tijd dat ik aan een nieuwe hartklep toe ben, probeer ik zo fit mogelijk te zijn. Want we hebben vier prachtige kleinkinderen, waar we nog heel lang van hopen te genieten!’’