Nieuwsoverzicht Hematologie

Actie patiënt hematologie levert 5000 euro op voor onderzoek

Actie hematologie
Louis Mink (vijfde van links) overhandigde de cheque op de afdeling hematologie

Een hartverwarmende actie van hematologie-patiënt Louis Mink uit Den Bosch leverde eerder deze maand 5000 euro op. Mink overhandigde het bedrag persoonlijk aan de afdeling.

Inmiddels alweer zeven jaar krijgt Mink behandeling voor multiple myeloom (ziekte van Kahler) in ons ziekenhuis. Hij greep het 30-jarig jubileum van zijn winkel in verswaren aan om een actie op touw te zetten voor onderzoek naar nieuwe medicatie tegen multiple myeloom. Voor elke klant doneerde hij 30 cent. Samen met bijdragen van leveranciers resulteerde dit in en bedrag van 5000 euro.

“Wij hebben de actie op touw gezet in de winkel om ons 30 jarig bestaan te vieren, door voor iedere consument 30 cent af te dragen voor het goede doel voor de hematologie afdeling. Daarbij hebben diverse leveranciers een steentje bijgedragen en wij zelf ook", vertelde Mink bij de overhandiging van zijn cheque. ,,We hopen dat het een klein steentje kan bijdragen voor verder onderzoek”.

Het St. Antonius Ziekenhuis doet samen met het UMC Utrecht en het Erasmus MC in Rotterdam onderzoek naar het effect van de nieuwe bispecifieke antistoftherapie. Het onderzoek moet uitwijzen welke patiënten het meeste baat hebben bij de behandeling en hoe om te gaan met bijwerkingen.