Nieuwsoverzicht Kankercentrum

Untire app beschikbaar voor alle oncologische patiënten

Untire

Vanaf nu kunnen alle patiënten met een oncologische aandoening gebruikmaken van de Untire app. Ze hoeven hiervoor geen code meer te ontvangen van het ziekenhuis waar zij onder behandeling zijn. De Untire app is vrij beschikbaar via de Onco App Store op Kanker.nl.

De Onco App Store is een initiatief van het IKNL, Kanker.nl en KWF. In de store worden digitale tools beschikbaar gesteld aan alle (ex-)kankerpatiënten binnen en buiten het ziekenhuis. Dus ook voor elke kankerpatiënt in welk Nederlands ziekenhuis dan ook, waaronder het St. Antonius. De opzet is dat het KWF iedere belangstellende een virtueel budget ter beschikking stelt van €100, waarmee ze een of meerdere tools uit de Onco App Store kunnen downloaden.

(Langdurige) vermoeidheid is een van de meest voorkomende bijwerkingen van een behandeling van kanker. De Untire app biedt hulp hierbij. De app geeft inzicht in het ontstaan van vermoeidheid, tips om de vicieuze cirkel van vermoeidheid te kunnen doorbreken en inzicht in gevoel, gedrag en gevolgen daarvan.