Informatie voor jeugd vanaf 12 jaar

Fotoverhaal 'Chris gaat naar de dokter op de polikliniek'

Beeldverhaal voor jeugd vanaf 12 jaar

Chris heeft binnenkort een afspraak op de Polikliniek in het ziekenhuis. Heb jij binnenkort ook een afspraak bij de Poli? Kijk dan mee met Chris, hij laat je zien hoe het in z’n werk gaat.

Chris meldt zich bij receptie
1) Kom je voor het eerst naar het ziekenhuis? Dan moet je je melden bij de centrale receptie om je gegevens te laten checken en een foto te laten maken. Vergeet niet je paspoort of ID kaart mee te nemen.

PS. Als ziekenhuis moeten we kinderen, volgens de wet, identificeren met een eigen identiteitsbewijs, ook als ze jonger zijn dan 14 jaar.
Chris meldt zich bij doktersassistente
2) Nadat je langs de centrale receptie bent geweest loop je naar de polikliniek Kindergeneeskunde. Daar meld je je bij de balie.
Chris wordt gemeten en gewogen door doktersassistent
3) De doktersassistente zal je wegen en meten. Kinderen boven de 4 jaar mogen gewoon hun kleren aanhouden.
chris bij wachtruimte Kindergeneeskunde
4) Soms moet je even wachten voor je aan de beurt bent. Je kunt dan plaatsnemen in de wachtruimte.
kinderarts haalt Chris op
5) De kinderarts komt je halen zodra je aan de beurt bent. Samen lopen jullie naar haar spreekkamer.
Chris in gesprek met de kinderarts
6) De kinderarts vraagt hoe het met je gaat en waarom je bij haar moet komen.
Kinderarts onderzoekt Chris
7) Als dit nodig is zal zij zal je ook even onderzoeken.
Chris bij de kinderarts
8) De kinderarts geeft je uitleg en schrijft misschien wel medicijnen voor zodat je je beter gaat voelen.
Chris bij polikliniek Kindergeneeskunde
9) Als dit nodig is, kun je meteen een nieuwe afspraak maken bij de balie van Kindergeneeskunde.

Heb je na het lezen van dit beeldverhaal nog vragen? Kijk of jouw vraag hier staat.