St. Antonius behaalt ISO 27001- en NEN 7510-certificaat

iso27001-nen7510

Het St. Antonius Ziekenhuis heeft zowel het ISO 27001- als het NEN 7510-certificaat voor informatiebeveiliging en gegevensbescherming behaald.

Wat betekent dit?

Als ziekenhuis vinden we het belangrijk dat onze patiënten erop kunnen vertrouwen dat hun gegevens bij ons veilig en in goede handen zijn. We doen er dan ook alles aan om ervoor te zorgen dat onze werkprocessen veilig zijn en dat alle informatie en gegevens waar we in ons ziekenhuis dagelijks mee werken veilig en op de juiste manier beschermd zijn. Daarom hebben we KIWA, een externe en onafhankelijke partij, onze werkprocessen uitvoerig laten onderzoeken en beoordelen. Deze certificering betekent dat het St. Antonius voldoet aan zowel de internationale (ISO 27001) als de Nederlandse eisen (NEN 7510) voor goede informatiebeveiliging en gegevensbescherming in de gezondheidszorg.