Aandacht voor IC-buddy en overige vacatures in het ziekenhuis

ic-buddy

Eén van onze IC-buddy’s, Marjon Moed, zette onlangs met haar vlog (externe link)de functie van IC-buddy in ons ziekenhuis in de spotlights. Veel landelijke media (externe link)hebben er vervolgens aandacht aan besteed. We kunnen ons voorstellen dat het wellicht uw interesse heeft gewekt. Op deze pagina vind u meer informatie over de functie van IC-buddy in ons ziekenhuis.

Het ontstaan van deze nieuwe functie

Het idee van IC-buddy’s is ontstaan tijdens de eerste coronagolf, toen onze IC vol lag met coronapatiënten die in isolatie moesten worden verpleegd. Er ontstond een behoefte om verpleegkundig personeel te ontlasten door een aantal niet-verpleegkundige taken te laten verzorgen door ander personeel. Eén van onze teamhoofden heeft toen samen met een aantal OK-assistenten het buddyprogramma ontwikkeld. Met als doel dat buddy’s ondersteunen bij niet-medische taken, zodat onze zorgprofessionals zich nog beter kunnen richten op hun zorgtaken.

Wat doet een IC-buddy?

Als buddy verzorg je tal van niet-medische taken ter ondersteuning van het IC-personeel. Het ene moment werk je in de aankleedruimte en zorg je dat onze zorgverleners goed beschermd de werkvloer op kunnen. Het andere moment werk je in de IC-sluis waar je het personenverkeer in goede banen leidt of ontvang en begeleid je bezoek van onze Covid-patiënten. Buddy’s brengen en halen ook materialen naar andere afdelingen en zorgen dat voorraden goed op peil zijn zodat onze zorgverleners nooit misgrijpen.

Wie komt in aanmerking voor de functie van IC-buddy?

Onze buddy’s hebben zeer diverse achtergronden: van (oud) collega’s uit de zorg tot docenten en studenten en van stewardessen en horecapersoneel tot mensen uit de cultuursector. Iedereen die affiniteit heeft met hospitality en/of de zorg en voor een half jaar beschikbaar is om een steentje bij te dragen in deze coronacrisis, kan geschikt zijn voor ons buddyteam.
De functie van buddy blijkt ook een goede kennismaking met de zorg. Sommige buddy’s overwegen een definitieve overstap naar de zorg en laten (her)omscholen en melden zich voor een zorgopleiding. Dat juichen we uiteraard van harte toe. We zijn immers altijd op zoek naar verpleegkundigen.

Aanmelden als buddy

Op de website www.werkenbijantonius.nl staat meer informatie over de functie van Buddy. Hier kunnen belangstellingen zich ook aanmelden voor de buddyvacature.
Door alle aandacht is het aantal aanmeldingen enorm toegenomen en kan het even duren voordat belangstellenden een reactie ontvangen. Bovendien is inmiddels het aantal vacatures voor deze functie inmiddels beperkt. Van alle geschikte kandidaten bewaren we (na toestemming) wel graag de gegevens voor een later moment of eventuele andere mogelijkheden in het ziekenhuis. Het is daarom aan te raden om een jobalert (op de vacaturesite) aan te maken. Dan krijg je een bericht op het moment dat er vergelijkbare vacatures zijn. Naast buddy’s zijn er momenteel ook mensen nodig voor de Roomservice oproep op de Covid-afdelingen.

En niet te vergeten: we zoeken vooral ook verpleegkundigen. Wil je kijken of een verpleegkundige rol in ons ziekenhuis bij je past? Doe de scan, via > AntoniusVerpleegkundigen