Buddyloop levert Buddyhuis bijna 10.000 euro op

Route langs drie vestigingen St. Antonius Ziekenhuis

buddyhuis-wandeling

Patiënten, medewerkers en ambassadeurs van het Buddyhuis van het St. Antonius Ziekenhuis hebben afgelopen pinkstermaandag met de eerste Buddyloop bijna 10.000 euro opgehaald voor het huis. Zo'n zeventig wandelaars legden in gedeelten de 45 kilometer af tussen de drie locaties van het ziekenhuis in Nieuwegein, Utrecht en Woerden.

De deelnemers liepen elk met hun eigen redenen mee, wat resulteerde in bijzondere gesprekken en ontmoetingen. Juist deze combinatie van zorgverleners, patiënten en naasten maakte de buddyloop tot een emotionele en bijzondere tocht.

Wandelcoaches

De buddyloop werd georganiseerd door het Buddyhuis, dat gelijkgestemden aan elkaar verbindt om aandacht te vragen en donaties op te halen voor de initiatieven van het Buddyhuis, zoals een app om veilig digitaal contact te faciliteren tussen buddy’s, buddyberen om troost te bieden aan kinderen, wandelgroepen voor patiënten met begeleiding van professionele wandelcoaches en de organisatie van webinars voor patiënten en hun naasten.

Lounge

Daarnaast opent in het St. Antonius Utrecht binnenkort de Antonius Lounge. Onderdeel hiervan is de ruimte voor bezoekers van het Buddyhuis en St. Antonius Kankercentrum. Patiënten en naasten kunnen elkaar hier in huiselijke sfeer ontmoeten, een kop koffie drinken of even napraten.