Nieuw menu voor patiënten helpt bij sneller herstel

Goed en regelmatig eten is bij ziekte extra belangrijk. Daarom besteden wij in het St. Antonius veel aandacht aan voeding en een gezonde leefstijl. Met een nieuw menu krijgen patiënten verspreid over de dag zes kleinere maaltijden in plaats van drie grote maaltijden. Alle gerechten zijn energie- en eiwitrijk en dragen bij aan een sneller herstel.

Vanaf nu krijgen patiënten tijdens hun verblijf zes keer per dag een kleine, verse maaltijd (gerechtje of drankje) met veel keuzemogelijkheden. Deze maaltijden worden op een aantrekkelijke manier geserveerd. De gerechten en dranken helpen bij een sneller herstel, passen bij de patiënt en zijn/haar behandeling. Naast de nieuwe gerechten kunnen patiënten ook altijd iets anders kiezen uit het aanbod op de serveerwagen. Bekijk de video op YouTube om een beeld te krijgen van het nieuwe menu.

Het menu draagt bij aan de duurzaamheidsdoelstellingen van het ziekenhuis. Patiënten kunnen namelijk gerichter keuzes maken, waardoor we minder voedsel verspillen. Daarnaast bieden we meer vegetarische gerechten aan en kopen we een deel van de producten lokaal in. Ook gebruiken we geen wegwerpbekers meer.

Variëren en verbeteren

De gerechten worden regelmatig aangepast aan het seizoen en getoetst bij patiënten. Zo zorgen we voor een afwisselend aanbod. Door regelmatig feedback van patiënten te verzamelen, verbeteren we ons aanbod steeds verder.

Heb je vragen of suggesties? We horen het graag via smaakt-beter@antoniusziekenhuis.nl