Onderhandelingen met zorgverzekeraars voor 2023 in volle gang

zorgverzekeraars_0

Ziekenhuizen onderhandelen elk jaar met zorgverzekeraars over de prijs, het volume en de kwaliteit van zorg. Door goede afspraken met de zorgverzekeraars te maken probeert het St. Antonius Ziekenhuis te voorkomen dat u zelf de rekening van het ziekenhuis ontvangt.

Hieronder leest u meer over de huidige stand van zaken.

Budgetpolissen

De ZEKUR-budgetpolissen van VGZ en de budgetpolissen van Zilveren Kruis vallen, net als in 2022, ook in 2023 niet onder de verzekerde zorg in het St. Antonius Ziekenhuis. Dit betekent dat als u één van deze polissen heeft, niet alle planbare ziekenhuiszorg wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. Alleen spoedzorg wordt vergoed.

Afspraken over geestelijke gezondheidszorg (GGZ)

We zijn op dit moment nog in gesprek met de zorgverzekeraars over de contractering van de geestelijke gezondheidszorg die wij aanbieden.

Overzicht van gecontracteerde zorgverzekeraars

Hier vindt u een actueel overzicht voor 2023 met welke zorgverzekeraars wij op dit moment nog afspraken aan het maken zijn, met de zorgverzekeraars waar we al een overeenkomst mee hebben en met welke zorgverzekeraars wij voor 2023 geen contract zullen afsluiten.

Meer informatie

•    Houd onze website in de gaten voor de laatste stand van zaken omtrent de contractering.
•    Bekijk de antwoorden op veelgestelde vragen over kosten en zorgverzekering.
•    Wilt u meer weten over uw zorgpolis en vergoeding van uw zorg. Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

*) Betreft het basispakket, met inachtneming van wettelijk eigen risico en eigen bijdrage. Dit geldt dus niet voor de zorg uit het aanvullende pakket. Hiervoor sluit u desgewenst zelf een aanvullende verzekering af bij uw zorgverzekeraar.