Nieuwsoverzicht

St. Antonius blikt in jaaroverzicht terug op 2022

jaaroverzicht 2022

Het Jaaroverzicht 2022 van het St. Antonius Ziekenhuis is gepubliceerd op de website.

In het jaaroverzicht blikken we terug op 2022. Het lijkt alweer lang geleden, maar begin 2022 stond ons ziekenhuis nog volop in het teken van corona. De druk op de zorg was opnieuw hoog, maar nam verderop in het jaar gelukkig langzaam af.

Lange wachttijden die mede door corona waren ontstaan, hebben we in 2022 voor een groot deel korter kunnen maken. We hebben daarvoor volop ingezet op thuismonitoring, digitale zorg en samenwerking met ziekenhuizen in de regio. We zijn trots op de resultaten die we hiermee hebben behaald en vooral op de veerkracht van onze medewerkers.

En er gebeurde nog meer. Zo opereerden we op locatie Utrecht zo’n duizend patiënten ‘zonder bed’. Deze patiënten zijn in plaats van een hele dag, maar een paar uur in het ziekenhuis. Zij hoeven dan niet in een bed opgenomen te worden, maar in een huiskamer-omgeving. Zo houden we bedden beschikbaar voor mensen die wel opgenomen moeten worden. Ook deden we mee aan een proef naar het heruitgeven van medicijnen – waar we 600.000 euro mee bespaarden -  en startten we met het thuisbezorgen van medicatie op de fiets.

Ook verbeterden artsen en medewerkers kwaliteit van leven door diverse innovatieve behandelmethoden te ontwikkelen en wetenschappelijk onderzoek te doen, waaronder een studie naar kwetsbare ouderen met een gebroken heup. Je leest er meer over in het Jaaroverzicht 2022.

Kerncijfers

In 2022 bezochten 434.576 patiënten onze polikliniek en vonden er 212.991 telefonische- en videoconsulten plaats. Bekijk meer van onze kerncijfers.

Santeon

Het St. Antonius Ziekenhuis is onderdeel van Santeon. Alle zeven Santeon-ziekenhuizen hebben het afgelopen jaar mooie resultaten geboekt. De hoogtepunten en cijfers van alle Santeon-ziekenhuizen zijn in één jaaroverzicht gezet. Door samen te werken en onze krachten te bundelen werken we iedere dag aan het verbeteren van de zorg in Nederland.