Thema-avond over zorg in Woerden op 1 oktober

locatie-woerden-6449

Het actiecomité Zorg voor Woerden organiseert samen met enkele Woerdense politieke partijen op dinsdag 1 oktober een thema-avond over de zorg. Ook het St. Antonius Ziekenhuis is hiervoor uitgenodigd. Tijdens deze avond willen de organisatoren het ziekenhuis een zwartboek overhandigen en in debat gaan over onze visie op de toekomst. Het St. Antonius wil graag het zwartboek in ontvangst nemen, maar vindt het nog te vroeg om over de toekomst van de zorg in debat te gaan.

Het St. Antonius is samen met huisartsen, ouderenzorg, geestelijke gezondheidszorg en gemeenten momenteel bezig om te komen tot een regiovisie voor passende zorg in Woerden en omgeving. Het is onze gezamenlijke ambitie om begin volgend jaar een regiovisie te presenteren en deze te toetsen bij inwoners. We voeren in dit kader veel gesprekken, ook met het actiecomité en de Woerdense politiek. Gezien dit traject vinden wij het nog te vroeg om op 1 oktober al met inwoners in debat te gaan over de toekomst en zijn daarom niet aanwezig.

Wij hebben de organisatoren laten weten wel het zwartboek in ontvangst te willen nemen op deze avond. Zij hebben hier echter geen gebruik van gemaakt. Dat vinden we jammer en we staan er dan ook voor open om het zwartboek alsnog in ontvangst te nemen. Dit geldt ook voor vragen of opmerkingen van inwoners die zij hebben over onze zorg. Alle input is welkom en nemen wij graag mee in de gezamenlijke regiovisie.