Uitreiking wetenschapsprijzen Onderzoeksfonds

15 onderzoekers kunnen de komende jaren aan de slag met het verbeteren van onze zorg.

Toekenningen 2023 Onderzoeksfonds

Elk jaar kent het St. Antonius Onderzoeksfonds geldprijzen toe aan veelbelovende onderzoeken vanuit ons ziekenhuis. Ook voor 2023 zijn deze uitgereikt.

Tussen de dagelijkse drukte van de zorgverlening in het St. Antonius Ziekenhuis door was er onlangs ook tijd voor een jaarlijks terugkerend feestelijk moment: de toegekende onderzoeksgelden werden bekendgemaakt én symbolisch uitgereikt door middel van de speciale awards.

Dankzij de vele giften van de donateurs van het St. Antonius Onderzoeksfonds kon er dit jaar een totaalbedrag van bijna 650.000 euro worden toebedeeld aan 15 prachtige onderzoeken. Een diversiteit aan studies die stuk voor stuk pragmatisch van aard zijn en net als de eerder gefinancierde onderzoeken ongetwijfeld ook weer zullen gaan zorgen voor impact op de zorg. We zijn trots dat we met grote dank aan onze donateurs deze zorgverbeteraars mogen ondersteunen!

Binnen de 15 studies - waar overigens een uitgebreid beoordelingstraject aan de uiteindelijke toekenning vooraf is gegaan - bevinden zich ook 5 verpleegkundige en paramedische onderzoeken. Verder zijn de onderzoeken verdeeld over vele vakgroepen, te weten: Longziekten, Urologie, IC/MC, Geriatrie, MDL, Bariatrische chirurgie, HPB/GE chirurgie, Anesthesiologie, Klinische Farmacie, Diëtetiek en Fysiotherapie. Specifieke wetenswaardigheden per studie worden binnenkort bijgewerkt op onze website.
Meer informatie over het St. Antonius Onderzoeksfonds en hoe dit zelf ook te kunnen gaan ondersteunen? Bezoek ook dan onze website en volg onze socials op LinkedIn, Instagram en Facebook.