Zo gebruikt u Mijn Antonius

Onderzoeksuitslagen inzien

U kunt in Mijn Antonius de onderzoeksuitslagen inzien van onderzoeken die u in ons ziekenhuis heeft gehad.

Bijvoorbeeld bij een röntgenfoto, bloedafname of een echo.

Wanneer zijn onderzoeksuitslagen zichtbaar?

  • De uitslagen van de meeste bloed- en urineonderzoeken kunt u 7 dagen nadat de uitslag binnen is, inzien in Mijn Antonius.
  • De uitslagen van de meeste Radiologie-onderzoeken kunt u 7 dagen nadat de uitslag binnen is, inzien in Mijn Antonius.
  • De overige poliklinische onderzoeksuitslagen kunt u 14 dagen nadat de uitslag binnen is in Mijn Antonius bekijken.
  • Voor onderzoeken die tijdens een opname in het ziekenhuis zijn aangevraagd, geldt dat de uitslag de dag na ontslag zichtbaar is in Mijn Antonius.

Bij uitslagen van radiologisch onderzoek (bijvoorbeeld een röntgenfoto of echo) is alleen het verslag zichtbaar; geen beeld.

Het kan voorkomen dat u een uitslag eerder ziet in Mijn Antonius dan dat de arts dit met u besproken heeft. Heeft u vragen over de uitslag? Stel deze dan tijdens de volgende poli-afspraak aan uw arts. 

Hier vindt u uw onderzoeksuitslagen

Hiervoor klikt u in Mijn Antonius op Menu en vervolgens op Uitslagen.

U bepaalt zelf of u uw uitslagen ziet

U kunt zelf kiezen of u uw onderzoeksuitslagen in Mijn Antonius wel of niet ziet. Ziet u uw onderzoeksuitslagen liever niet , dan kunt u dit in Mijn Antonius zelf uitzetten. Bekijk hieronder hoe u dit doet. U krijgt dan ook geen e-mail of pushbericht (als u de app gebruikt) meer als er een nieuwe uitslag is. 

Lees hoe u dit in de Mijn Antonius-app instelt.

Stap 1

Log in op Mijn Antonius en klik linksboven in beeld op Menu.

Mijn Antonius - verbergen uitslagen stap 1

Stap 2

Klik in het menu op Uitslagen.

Mijn Antonius - verbergen uitslagen stap 2

Stap 3

Klik op de pagina Onderzoeksuitslagen  op het woordje 'hier' in de inleiding boven aan de pagina.

Mijn Antonius - verbergen uitslagen stap 3

Stap 4

Klik op Afspraken tonen of verbergen.

Mijn Antonius - verbergen uitslagen stap 4

Stap 5 

Klik daarna op de knop Uitslagen verbergen  en op de oranje knop 'doorgaan'. 

Mijn Antonius - verbergen uitslagen stap 5

Hoe doet u dit in de app?

In de Mijn Antonius-app kunt u dit aanpassen via Menu > Vragenlijsten. Klik op de vragenlijst Uitslagen tonen of verbergen.

Mijn Antonius-app uitslagen verbergen - stap 1

Klik op Uitslagen verbergen en vervolgens op Doorgaan. U ziet uw uitslagen niet meer in Mijn Antonius en ontvangt hierover ook geen bericht meer.

Mijn Antonius-app uitslagen verbergen - stap 2

Veelgestelde vragen

De uitslagen van onderzoeken, die plaatsvinden na 13 oktober 2017 komen in Mijn Antonius. Uitslagen die voor 13 oktober 2017 zijn binnengekomen, worden niet in Mijn Antonius getoond.
De uitslagen van radiologische en nucleaire onderzoeken vindt u in Mijn Antonius, maar de beelden zelf niet.

Van deze onderzoeken wordt de uitslag niet in Mijn Antonius getoond:

  • Longfunctieonderzoeken
  • Klinische neurofysiologie-verslagen
  • Verslagen van verrichtingen
  • ECG’s en verslagen
  • Ergometrie
  • Holters
  • CMT (cardiomeettechniek)

De uitslagen van onderzoeken die zijn aangevraagd door derden (zoals uw huisarts) vindt u niet in Mijn Antonius.

Als uw vraag niet kan wachten tot uw eerstvolgende bezoek aan het ziekenhuis, dan kunt u via Mijn Antonius een bericht sturen naar uw zorgverlener. Tevens kunt u telefonisch contact opnemen met een medewerker van het betreffende specialisme.

Wilt u wel uw uitslagen kunnen bekijken in Mijn Antonius, maar wilt u hierover geen e-mail of pushbericht (als u de Mijn Antonius-app gebruikt) ontvangen? Dit kunt u in Mijn Antonius zelf instellen via Menu > berichtinstellingen. Zie de afbeelding hieronder. U kunt dit altijd weer aanpassen.

Mijn Antonius - berichtinstellingen uitslagen

U kunt in Mijn Antonius zelf instellen hoe u de onderzoeksuitslagen wilt groeperen: per bezoek of per uitslag. Dat doet u zo: 

  • Log in in Mijn Antonius
  • Kies: Menu 
  • Kies: Uitslagen
  • Kies: Instellingen en filters
  • Klik op: v 
  • U kunt hier instellen hoe u uw uitslagen wilt groeperen en of u uitslagen van onderzoeken die hebben plaatsgevonden tijdens een ziekenhuisopname wilt inzien. 

In Mijn Antonius kunt u zelf instellen hoe u de onderzoeksuitslagen gegroepeerd wil hebben; per bezoek of per uitslag. Als u een uitslag na het bekijken niet meer kunt zien, heeft dit meestal te maken met deze instelling. In het antwoord op de vraag hierboven, leest u hoe u deze instelling kunt aanpassen. 

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

  • Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 -16.00 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig. 

    Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer, tablet of telefoon? 

    De vrijwilligers van het IDO-punt in Nieuwegein helpen u graag, ook met vragen over Mijn Antonius.

    • Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
    • Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
    • U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek. 

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

  • Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe. 
Terug naar boven