Zo gebruikt u Mijn Antonius

Onderzoeksuitslagen inzien

U kunt in Mijn Antonius de onderzoeksuitslagen inzien van onderzoeken die u in ons ziekenhuis heeft gehad.

Bijvoorbeeld bij een röntgenfoto, bloedafname of een echo.

Wanneer zijn onderzoeksuitslagen zichtbaar?

  • De uitslagen van de meeste bloed- en urineonderzoeken kunt u 7 dagen nadat de uitslag binnen is, inzien in Mijn Antonius.
  • De uitslagen van de meeste Radiologie-onderzoeken kunt u 7 dagen nadat de uitslag binnen is, inzien in Mijn Antonius.
  • De overige poliklinische onderzoeksuitslagen kunt u 14 dagen nadat de uitslag binnen is in Mijn Antonius bekijken.
  • Voor onderzoeken die tijdens een opname in het ziekenhuis zijn aangevraagd, geldt dat de uitslag de dag na ontslag zichtbaar is in Mijn Antonius.

Bij uitslagen van radiologisch onderzoek (bijvoorbeeld een röntgenfoto of echo) is alleen het verslag zichtbaar; geen beeld.

Het kan voorkomen dat u een uitslag eerder ziet in Mijn Antonius dan dat de arts dit met u besproken heeft. Heeft u vragen over de uitslag? Stel deze dan tijdens de volgende poli-afspraak aan uw arts. 

Laboratoriumuitslagen Interne Geneeskunde na 24 uur zichtbaar

Vanaf 3 juli 2023 doet Interne Geneeskunde een proef waarbij de uitslagen van laboratoriumonderzoek (uitslagen van bloed-, urine, ontlasting en sputumonderzoek) 24 uur nadat deze bekend zijn zichtbaar zijn in Mijn Antonius, in plaats van na 7 dagen. Dit geldt voor patiënten die onder behandeling zijn bij de volgende poli’s:

•    Diabetologie
•    Dialyse
•    Endocrinologie
•    Hematologie
•    Interne Geneeskunde
•    Nefrologie
•    Oncologie/Kanker
•    Ouderengeneeskunde
•    Reumatologie

Voor alle andere poli’s geldt dit niet.

Hier vindt u uw onderzoeksuitslagen

Hiervoor klikt u in Mijn Antonius op Menu en vervolgens op Uitslagen.

Veelgestelde vragen

De uitslagen van onderzoeken, die plaatsvinden na 13 oktober 2017 komen in Mijn Antonius. Uitslagen die voor 13 oktober 2017 zijn binnengekomen, worden niet in Mijn Antonius getoond.
De uitslagen van radiologische en nucleaire onderzoeken vindt u in Mijn Antonius, maar de beelden zelf niet.

Van deze onderzoeken wordt de uitslag niet in Mijn Antonius getoond:

  • Longfunctieonderzoeken
  • Klinische neurofysiologie-verslagen
  • Verslagen van verrichtingen
  • ECG’s en verslagen
  • Ergometrie
  • Holters
  • CMT (cardiomeettechniek)

De uitslagen van onderzoeken die zijn aangevraagd door derden (zoals uw huisarts) vindt u niet in Mijn Antonius.

Als uw vraag niet kan wachten tot uw eerstvolgende bezoek aan het ziekenhuis, dan kunt u via Mijn Antonius een bericht sturen naar uw zorgverlener. Tevens kunt u telefonisch contact opnemen met een medewerker van het betreffende specialisme.

U kunt zelf kiezen of u uw onderzoeksuitslagen in Mijn Antonius wilt bekijken. Wilt u uw onderzoeksuitslagen niet zien in Mijn Antonius, dan kunt u dit uitzetten. Hier leest u hoe u dit doet. U krijgt dan ook geen e-mail of pushbericht meer als er een nieuwe uitslag is. 

Als u geen e-mail of pushbericht wilt ontvangen, maar wel de uitslagen in Mijn Antonius wil bekijken, dan kunt u  bij de berichtinstellingen in Mijn Antonius (klik op 'menu' en vervolgens op 'berichtinstellingen') aangeven dat u geen berichten over uitslagen wilt ontvangen.

In beide gevallen kunt u de instellingen weer aanpassen als u van gedachten verandert. 

U kunt in Mijn Antonius zelf instellen hoe u de onderzoeksuitslagen wilt groeperen: per bezoek of per uitslag. Dat doet u zo: 

  • Log in in Mijn Antonius
  • Kies: Menu 
  • Kies: Uitslagen
  • Kies: Instellingen en filters
  • Klik op: v 
  • U kunt hier instellen hoe u uw uitslagen wilt groeperen en of u uitslagen van onderzoeken die hebben plaatsgevonden tijdens een ziekenhuisopname wilt inzien. 

In Mijn Antonius kunt u zelf instellen hoe u de onderzoeksuitslagen gegroepeerd wil hebben; per bezoek of per uitslag. Als u een uitslag na het bekijken niet meer kunt zien, heeft dit meestal te maken met deze instelling. In het antwoord op de vraag hierboven, leest u hoe u deze instelling kunt aanpassen. 

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

  • Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 15.30 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig. 
  • Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer of van uw tablet of telefoon? Dan kunt op locatie Nieuwegein terecht bij de vrijwilligers tijdens de computerinloop. Zij hebben de tijd om u rustig op weg te helpen. De vrijwilligers zijn aanwezig op:
    • Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
    • Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
    • U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek. 

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

  • Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe. 
Terug naar boven