Zo gebruikt u Mijn Antonius

Uw medicijnen regelen in Mijn Antonius

De apotheek altijd bij de hand

Patient overlegt met apotheker en assistent

In Mijn Antonius kunt u veel zaken rondom uw medicijnen zelf regelen. Bijvoorbeeld herhaalrecepten aanvragen, uw medicatieoverzicht bekijken, veranderingen doorgeven, medicatie bestellen en nog veel meer. Hieronder leest u wat er mogelijk is en leest u stap voor stap hoe u dit doet.

Medicijnen bestellen bij de apotheek

Is de apotheek van het St. Antonius Ziekenhuis uw eigen apotheek? Dan kunt u uw medicijnen voortaan online bestellen via Mijn Antonius. Zo weet u zeker dat uw online aanvraag veilig wordt verwerkt. 

Om medicijnen te bestellen, doet u in Mijn Antonius het volgende:

  • Kies: Vraag stellen aan uw zorgverlener
  • Kies: Medische vraag stellen
  • Kies: Niet dringende vraag aan zorgverlener
  • Kies: Apotheek van het St. Antonius Ziekenhuis
  • Geef in uw bericht aan welk(e) medicijn(en) u wilt bestellen en vermeld welke dosering en hoe vaak u het medicijn gebruikt
  • Klaar met uw bericht? Klik op: verzenden
  • U ontvangt de volgende werkdag een reactie op uw vraag

Uw medicijnen liggen na 3 werkdagen voor u klaar.

Herhaalservice specialistische medicijnen

Gebruikt u medicijnen die u langere tijd moet gebruiken én die alleen via het ziekenhuis geleverd worden? Dan kunt u zich aanmelden voor onze herhaalservice. Hierbij kunt u via Mijn Antonius doorgeven wanneer u deze medicijnen nodig heeft en een ophaal- of bezorgafspraak plannen op de dag (en het tijdstip) dat het u uitkomt.

Wilt u de herhaalservice gebruiken? Stuur dan via Mijn Antonius een bericht aan de apotheek en vermeld: 'Aanmelden herhaalservice'. 

Herhaalrecept aanvragen bij uw specialist

Via Mijn Antonius vraagt u eenvoudig een herhaalrecept aan. U kunt dit doen als het medicijn door een specialist in het St. Antonius Ziekenhuis is voorgeschreven. 

  • Kies: Menu
  • Kies: Mijn Dossier
  • Kies: Medicijnen
  • Klik op: Herhaalrecept aanvragen (oranje knop)
  • Kies: Medicijnen bestellen bij de apotheek
  • Klik op: Verzenden

Meer informatie over herhaalrecepten aanvragen

Aanmelden herhaalservice

Gebruikt u medicijnen die u langere tijd moet gebruiken én die alleen via het ziekenhuis geleverd worden? Dan kunt zich aanmelden voor onze herhaalservice. U kunt dan via Mijn Antonius doorgeven wanneer u deze medicijnen nodig heeft en een ophaal- of bezorgafspraak plannen op de dag (en tijdstip) die voor u uitkomt.

Wilt u gebruik maken van de herhaalservice? Stuur dan via Mijn Antonius een bericht aan de apotheek en vermeld daarin: ‘Aanmelden herhaalservice’.

Veranderingen doorgeven

Gebruikt u nieuwe medicijnen, bent u met een medicijn gestopt of van apotheek veranderd? Geef dit dan via Mijn Antonius aan ons door. Uw arts of verpleegkundige zal de verandering tijdens uw eerstvolgende afspraak verwerken in uw dossier. Het is belangrijk dat de juiste apotheek bij ons geregistreerd staat, zodat we uw recept naar de juiste apotheek kunnen verzenden.

Verandering medicijngebruik

Medicijn verwijderen

Om een medicijn te verwijderen doet u het volgende manier:

  • Kies: Menu
  • Kies: Medicijnen
  • Kies: Medicijn dat u wilt verwijderen
  • Klik op: Verwijderen

Medicijn toevoegen

Om een medicijn toe te voegen volgt u de volgende stappen:

  • Kies: Menu
  • Kies: Medicijnen
  • Ga naar onderzijde van het scherm
  • Klik op: Blok ‘Een medicijn toevoegen’
  • Typ de naam van uw medicijn
  • Volg de instructies op het scherm

Verandering apotheek

Bent u van apotheek veranderd? Geef dit dan via Mijn Antonius aan ons door. Dit doet u als volgt:

  • Kies: Menu
  • Kies: Accountinstellingen
  • Kies: Apotheek wijzigen
  • U kunt zelf uw nieuwe apotheek toevoegen en de oude verwijderen

Informatie en filmpjes over uw medicijnen

Wilt u meer weten over uw medicijnen? Via Mijn Antonius heeft u toegang tot betrouwbare en begrijpelijke informatie over uw medicijnen. Naast uitleg in tekst vindt u hier ook filmpjes met uitleg over het medicijn en het gebruik. Deze informatie is beschikbaar in de volgende talen: Nederlands, Engels, Turks, en Arabisch.  

  • Kies: Menu
  • Kies: Mijn Dossier
  • Kies: Medicijnen
  • Klik op: Meer info (direct onder de naam van uw medicijn ) 
  • U krijgt de vraag of u een link wilt openen. Klik op: Doorgaan.
  • U komt op een webpagina met informatie over uw medicijn. 

Vraag stellen aan de apotheek

Geeft bovenstaande informatie geen antwoord op uw vraag en wilt u de apotheek een vraag stellen? Stel uw vraag dan bij voorkeur via Mijn Antonius aan de apotheek. 

  • Kies: Vraag stellen aan uw zorgverlener
  • Kies: Medische vraag stellen
  • Kies: Niet dringende vraag aan zorgverlener
  • Kies: Apotheek van het St. Antonius Ziekenhuis
  • Stel uw vraag
  • Klaar met uw bericht? Klik op: verzenden

U ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie op uw vraag.

Ontslag uit het ziekenhuis: overzicht medicatie en -wijzigingen

Bent u langer dan 24 uur opgenomen geweest in het ziekenhuis? Dan vindt u in Mijn Antonius een overzicht van uw medicijnen bij ontslag en ziet u wat er is gewijzigd in uw medicatie tijdens de opname. Ook kunt hier zien wanneer u welk medicijn moet innemen.  

Uw medicatieoverzicht downloaden of printen via de computer of laptop

  • Kies menu (paarse cirkel linksboven)
  • Kies Medicijnen
  • Klik op printericoontje (rechtsboven)
  • Het medicatieoverzicht wordt geopend (pdf-bestand)
  • U kunt kiezen of u het medicatieoverzicht wilt opslaan of printen 

Uw medicatieoverzicht is ook onderdeel van de bezoeksamenvatting. U kunt de bezoeksamenvatting op dezelfde manier openen en opslaan of printen. 

Uw medicatieoverzicht downloaden via de Mijn Antonius-app

De Mijn Antonius-app biedt deze mogelijkheid niet. U kunt hier wel uw medicatieoverzicht inzien.

  • Kies menu (paarse cirkel linksboven)
  • Kies Medicijnen
  • U ziet op uw scherm een overzicht van uw medicijnen

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

  • Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 15.30 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig. 
  • Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer of van uw tablet of telefoon? Dan kunt op locatie Nieuwegein terecht bij de vrijwilligers tijdens de computerinloop. Zij hebben de tijd om u rustig op weg te helpen. De vrijwilligers zijn aanwezig op:
    • Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
    • Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
    • U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek. 

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

  • Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe. 
Terug naar boven