Uw medicijnen regelen in Mijn Antonius
In Mijn Antonius kunt u veel zaken rondom uw medicijnen zelf regelen. Bijvoorbeeld herhaalrecepten aanvragen, uw medicatieoverzicht bekijken, veranderingen doorgeven, medicatie bestellen en nog veel meer. Hieronder leest u wat u in Mijn Antonius zelf kunt regelen en leest stap voor stap hoe u dit doet.
Medicijnen bestellen bij de apotheek
Is de apotheek van het St. Antonius Ziekenhuis uw eigen apotheek? Dan kunt u uw medicijnen voortaan online bestellen via Mijn Antonius. Zo weet u zeker dat uw online aanvraag veilig wordt verwerkt. Lees hier hoe u dit doet.
Lees meer
Om medicijnen te bestellen, doet u in Mijn Antonius het volgende:
- Kies: Vraag stellen aan uw zorgverlener
- Kies: Medische vraag stellen
- Kies: Niet dringende vraag aan zorgverlener
- Kies: Apotheek van het St. Antonius Ziekenhuis
- Geef in uw bericht aan welk(e) medicijn(en) u wilt bestellen en vermeld welke dosering en hoe vaak u het medicijn gebruikt
- Klaar met uw bericht? Klik op: verzenden
- U ontvangt de volgende werkdag een reactie op uw vraag
Uw medicijnen liggen na 3 werkdagen voor u klaar.
Herhaalservice specialistische medicijnen
Gebruikt u medicijnen die u langere tijd moet gebruiken én die alleen via het ziekenhuis geleverd worden? Dan kunt u zich aanmelden voor onze herhaalservice. Hierbij kunt u via Mijn Antonius doorgeven wanneer u deze medicijnen nodig heeft en een ophaal- of bezorgafspraak plannen op de dag (en het tijdstip) dat het u uitkomt.
Lees meer
Wilt u de herhaalservice gebruiken? Stuur dan via Mijn Antonius een bericht aan de apotheek en vermeld: 'Aanmelden herhaalservice'.
Herhaalrecept aanvragen bij uw specialist
Via Mijn Antonius vraagt u eenvoudig een herhaalrecept aan. U kunt dit doen als het medicijn door een specialist in het St. Antonius Ziekenhuis is voorgeschreven. Lees stap voor stap hoe u een herhaalrecept aanvraagt.
Lees meer
- Kies: Menu
- Kies: Mijn Dossier
- Kies: Medicijnen
- Klik op: Herhaalrecept aanvragen (oranje knop)
- Kies: Medicijnen bestellen bij de apotheek
- Klik op: Verzenden
Meer informatie over herhaalrecepten aanvragen
Aanmelden herhaalservice
Gebruikt u medicijnen die u langere tijd moet gebruiken én die alleen via het ziekenhuis geleverd worden? Dan kunt zich aanmelden voor onze herhaalservice. U kunt dan via Mijn Antonius doorgeven wanneer u deze medicijnen nodig heeft en een ophaal- of bezorgafspraak plannen op de dag (en tijdstip) die voor u uitkomt.
Wilt u gebruik maken van de herhaalservice? Stuur dan via Mijn Antonius een bericht aan de apotheek en vermeld daarin: ‘Aanmelden herhaalservice’.
Veranderingen doorgeven
Gebruikt u nieuwe medicijnen, bent u met een medicijn gestopt of van apotheek veranderd? Geef dit dan via Mijn Antonius aan ons door. Uw arts of verpleegkundige zal de verandering tijdens uw eerstvolgende afspraak verwerken in uw dossier. Lees hier hoe u dit doet.
Lees meer
Verandering medicijngebruik
Medicijn verwijderen
Om een medicijn te verwijderen doet u het volgende manier:
- Kies: Menu
- Kies: Medicijnen
- Kies: Medicijn dat u wilt verwijderen
- Klik op: Verwijderen
Medicijn toevoegen
Om een medicijn toe te voegen volgt u de volgende stappen:
- Kies: Menu
- Kies: Medicijnen
- Ga naar onderzijde van het scherm
- Klik op: Blok ‘Een medicijn toevoegen’
- Typ de naam van uw medicijn
- Volg de instructies op het scherm
Verandering apotheek
Bent u van apotheek veranderd? Geef dit dan via Mijn Antonius aan ons door. Dit doet u als volgt:
- Kies: Menu
- Kies: Accountinstellingen
- Kies: Apotheek wijzigen
- U kunt zelf uw nieuwe apotheek toevoegen en de oude verwijderen
Informatie en filmpjes over uw medicijnen
Wilt u meer weten over uw medicijnen? Via Mijn Antonius heeft u toegang tot betrouwbare en begrijpelijke informatie over uw medicijnen. Naast uitleg in tekst vindt u hier ook filmpjes met uitleg over het medicijn en het gebruik. Deze informatie is beschikbaar in de volgende talen: Nederlands, Engels, Turks, en Arabisch. Lees hier waar u deze informatie in Mijn Antonius vindt.
Lees meer
- Kies: Menu
- Kies: Mijn Dossier
- Kies: Medicijnen
- Klik op: Meer info (onder de naam van uw medicijn)
- U krijgt de vraag of u een link wilt openen. Klik op: Doorgaan.
- U komt op een webpagina met informatie over uw medicijn.
Vraag stellen aan de apotheek
Geeft bovenstaande informatie geen antwoord op uw vraag en wilt u de apotheek een vraag stellen? Stel uw vraag dan bij voorkeur via Mijn Antonius aan de apotheek. Lees hier hoe u dit doet.
Lees meer
- Kies: Vraag stellen aan uw zorgverlener
- Kies: Medische vraag stellen
- Kies: Niet dringende vraag aan zorgverlener
- Kies: Apotheek van het St. Antonius Ziekenhuis
- Stel uw vraag
- Klaar met uw bericht? Klik op: verzenden
U ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie op uw vraag.
Ontslag uit het ziekenhuis: overzicht medicatie en -wijzigingen
Bent u langer dan 24 uur opgenomen geweest in het ziekenhuis? Dan vindt u in Mijn Antonius een overzicht van uw medicijnen bij ontslag en ziet u wat er is gewijzigd in uw medicatie tijdens de opname. Lees hier waar u dit overzicht vindt.
Lees meer
nog invullen
Innameschema medicijnen
In Mijn Antonius vindt u een innameschema voor uw medicijnen. Op deze handige geheugensteun ziet u welk medicijn u op welk moment moet innemen. Lees u hier waar u uw innameschema vindt.
Lees meer
Nog invullen
Mijn Antonius Helpdesk
Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:
- Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
- Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 15.30 uur).
- U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig.
Lees meer over de gegevens die u nodig heeft
Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:
- Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
- Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
- Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
- Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe.