Prostaatkankercentrum

Ervaring en expertise van het Prostaatkankercentrum

Het Prostaatkankercentrum van het St. Antonius Ziekenhuis is een van de grootste behandelcentra van Nederland. Dit zorgt voor veel expertise. Jaarlijks stellen we zo’n 500 keer de diagnose prostaatkanker, een aanzienlijk deel van de 12.000 in heel Nederland. Het ziekenhuis is ook een van de grootste onderzoekscentra op het gebied van prostaatkanker.

Per jaar worden meer dan 1000 mannen naar ons Prostaatkankercentrum verwezen met een verdenking op prostaatkanker. Als u (mogelijk) prostaatkanker heeft, bent u bij ons in goede handen. Samen met u bepreken we de diagnose- en behandelmogelijkheden. Als het nodig is, kunt u bijvoorbeeld kiezen voor een prostaatverwijdering met behulp van de Da Vinci robot. Wij voeren deze ingreep in ons ziekenhuis ongeveer 200 keer per jaar uit, met een van de twee Da Vinci robot systemen. Ons centrum staat hiermee op de vierde plek qua operatie-aantallen. Voor bestraling werken wij samen met het UMCU, een internationaal vooraanstaand centrum voor bestraling. Deze behandeling voeren we uit op onze locatie Utrecht of in het UMCU.

Resultaten

Binnen Santeon, het samenwerkingsverband van zeven topklinische ziekenhuizen, werken onze artsen continu aan het verbeteren van de zorg. Daarnaast maken we de uitkomsten van de zorg inzichtelijk. Ook voor wat betreft prostaatkankerzorg werken we continu aan de beste zorg.

Op deze pagina vindt u meer informatie over prostaatkanker, de behandelmogelijkheden en de resultaten van de zeven Santeon ziekenhuizen.