Patiëntenportaal Mijn Antonius

Vraag en antwoord Mijn Antonius

  • Wat is het patiëntenportaal Mijn Antonius?

    Mijn Antonius is een beveiligde, persoonlijke online omgeving voor patiënten van het St. Antonius Ziekenhuis. In Mijn Antonius kunt u zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week afspraken maken, vragen stellen aan uw zorgverlener, delen van uw medisch dossier inzien, zoals onderzoeksuitslagen, medicatie en allergieën, en zien wie er in uw behandelteam zit.

  • Wat kan ik doen in Mijn Antonius?

    In Mijn Antonius kunt u zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week:

    • afspraken maken;
    • vragen stellen aan uw zorgverlener;
    • delen van uw medisch dossier bekijken;
    • onderzoeksuitslagen inzien;
    • een overzicht van uw medicatie en allergieën inzien en wijzigingen doorgeven;
    • herhaalrecepten aanvragen;
    • de bezoeksamenvatting inzien;
    • een vragenlijst invullen die nodig is voor een afspraak of opname;
    • zien wie er in uw behandelteam zit(ten).
  • Voor wie is het patiëntenportaal Mijn Antonius?

    In de eerste maanden bieden wij Mijn Antonius alleen aan patiënten die al gebruik maakten van het oude patiëntenportaal en aan patiënten, die een vragenlijst moeten invullen voor hun afspraak of opname. Zo kunnen wij eerst leren wat er nog verbeterd kan worden aan Mijn Antonius en kunnen artsen en verpleegkundigen eerst wennen aan het werken met het nieuwe elektronische patiëntendossier (EPD) en daarna aan de nieuwe werkzaamheden die Mijn Antonius met zich mee brengt. Begin 2018 zullen we alle patiënten van het St. Antonius Ziekenhuis uitnodigen om een account aan te maken.

  • Wat betekent het voor mijn behandeling als ik gebruik maak van Mijn Antonius?

    U kunt via Mijn Antonius digitaal contact opnemen met uw zorgverlener wanneer u wilt en vanaf welke plek u wilt. Hierdoor kan het zijn dat u minder vaak naar het ziekenhuis hoeft te komen.

  • Waar kan ik informatie over behandelingen en aandoeningen vinden?

    Informatie over behandelingen, onderzoeken en aandoeningen kunt u vinden op antoniusziekenhuis.nl. Dit staat niet in uw persoonlijke dossier.

  • Waar vind ik de wachttijden voor een specialisme?

    Informatie over de wachttijden kunt u vinden op antoniusziekenhuis.nl. Dit staat niet in uw persoonlijke dossier.

  • Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Mijn Antonius?

    Nee, er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van Mijn Antonius.

  • Kan ik Mijn Antonius ook gebruiken via een tablet of mobiel?

    U kunt Mijn Antonius ook gebruiken via een tablet en mobiele telefoon. Mijn Antonius is beschikbaar als app. U kunt de app 'MyChart' downloaden in de Appstore of via Google Play. 

  • Wordt Mijn Antonius ondersteund door alle browsers?

    Mijn Antonius wordt ondersteund door de volgende browsers:

    • Google Chrome (versie 38.x en hoger)
    • Internet Explorer (versie 10.0 en hoger)
    • Mozilla Firefox (versie 33.0 en hoger)
    • Apple Safari (versie 6 en hoger)

Aanmelden en afmelden

  • Hoe kan ik mij aanmelden om gebruik te maken van Mijn Antonius?

    Om gebruik te maken van Mijn Antonius is het nodig om eerst een account aan te maken. Hiervoor heeft u een activeringscode nodig. Deze code kunt u op twee manieren krijgen:

    • U ontvangt de activeringscode persoonlijk van een medewerker in het ziekenhuis.

    Een medewerker op de poli of aan de inschrijfbalie op de centrale receptie kan u dan identificeren en een activeringscode verstrekken. Daarna kunt u zelf direct online uw account aanmaken via mijnantonius.antoniusziekenhuis.nl, waarmee u gebruik kunt maken van alle mogelijkheden in Mijn Antonius.

    • Online vraagt u zelf een activeringscode aan.

    Als u zelf online een activeringscode aanvraagt dan kunt u voorlopig alleen afspraken maken en vragenlijsten invullen. Voor een veilige toegang tot uw gegevens in het portaal is het belangrijk dat wij u eerst persoonlijk identificeren. Zodra u in het ziekenhuis komt, kan op uw verzoek één van onze medewerkers op de poli of aan de inschrijfbalie op de centrale receptie u een activeringscode verstrekken waarmee u uw account kunt omzetten, zodat u daarna gebruik kunt maken van alle mogelijkheden in Mijn Antonius. Een activeringscode aanvragen kan alleen op doordeweekse dagen (van maandag t/m vrijdag).

    Let op: uw activeringscode is na ontvangst 14 dagen geldig. Maak uw account daarom graag binnen 2 weken na ontvangst van deze code aan.

  • Hoe kan ik een account aanmaken?

    Om een account aan te maken, kunt u onderstaande stappen volgen:  

    1. Ga naar 'Inloggen Mijn Antonius'. U komt op de welkomstpagina van Mijn Antonius.
    2. Klik rechtsonder op ‘Account aanmaken’.
    3. Vul uw activeringscode en uw geboortedatum in.
    4. U ontvangt een inlogcode via een sms-bericht. Vul deze code vervolgens in.
    5. Kies zelf een gebruikersnaam en wachtwoord en vul deze in.
    6. Vul uw e-mailadres in, waarop u meldingen van Mijn Antonius wilt ontvangen.
    7. Lees zorgvuldig de algemene voorwaarden. Als u deze accepteert, wordt uw account aangemaakt en kunt u direct gebruik maken van Mijn Antonius.

    U kunt ook de handleiding ‘account aanmaken’ met paginavoorbeelden raadplegen.

  • Wat heb ik nodig om Mijn Antonius te kunnen gebruiken?

    Voor het gebruik van Mijn Antonius heeft u een computer of tablet met internetverbinding nodig en een mobiele telefoon waarop u sms-berichten kunt ontvangen.

  • Hoe vraag ik een activeringscode aan?

    U kunt zelf online een activeringscode aanvragen. Dan kunt u voorlopig alleen afspraken maken en vragenlijsten invullen. Voor een veilige toegang tot uw gegevens in het portaal is het belangrijk dat wij u eerst persoonlijk identificeren. Zodra u in het ziekenhuis komt, kan op uw verzoek één van onze medewerkers op de poli of aan de inschrijfbalie op de centrale receptie uw account omzetten, zodat u daarna gebruik kunt maken van alle mogelijkheden in Mijn Antonius. U kunt ook in het ziekenhuis om een activeringscode vragen. Als u volledig bent ingeschreven en geïdentificeerd dan ontvangt u een activeringscode van een medewerker op de poli of aan de inschrijfbalie op de centrale receptie. Een activeringscode aanvragen kan alleen op doordeweekse dagen (van maandag t/m vrijdag).

    Let op: uw activeringscode is na ontvangst 14 dagen geldig. Maak uw account daarom graag binnen 2 weken na ontvangst van deze code aan.

    Wilt u weten welke stappen u moet doorlopen? Raadpleeg dan de handleiding 'Activeringscode aanvragen'.

  • Mijn activeringscode werkt niet. Wat moet ik doen?

    Uw activeringscode is tot 14 dagen na uitgifte geldig. Dit betekent dat u binnen 2 weken na ontvangst een account moet aanmaken. Is de looptijd verstreken? Dan moet u opnieuw een activeringscode aanvragen. Is er een andere reden waarom uw activeringscode niet werkt. Dan kunt u contact opnemen met de Helpdesk Mijn Antonius via mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl of via T 088 320 81 00.

  • Na het invoeren van de activeringscode krijg ik een foutmelding. Hoe kan ik dit oplossen?

    Een oorzaak kan zijn dat er nog geen mobiel telefoonnummer van u geregistreerd is in het ziekenhuis of dat er bij het invoeren van uw gegevens een typefout is gemaakt. Mocht het probleem zich blijven voordoen, dan kunt u contact opnemen met de Helpdesk Mijn Antonius via mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl of via T 088 320 81 00.

  • Ik had een e-mail van Mijn Antonius moeten krijgen, maar heb niets ontvangen. Waar kan ik deze vinden?

    Het kan zijn dat e-mails van Mijn Antonius is uw ‘Ongewenste e-mail’ terecht komen. Kijk in uw mailbox bij 'Spam' of 'Ongewenste e-mail' of u daar de e-mail van Mijn Antonius heeft ontvangen. Is dat niet het geval, dan kunt u contact opnemen met de Helpdesk Mijn Antonius via mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl of via T 088 320 81 00. Zij kunnen controleren of uw e-mailadres juist in ons systeem staat vermeld.

  • Hoe kan ik mij afmelden voor Mijn Antonius? Kan ik Mijn Antonius uitzetten?

    Wanneer u geen gebruik meer wenst te maken van Mijn Antonius, dan kunt u contact opnemen met de helpdesk Mijn Antonius via mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl of via T 088 320 81 00.

Inloggen en uitloggen

  • Hoe kan ik inloggen op Mijn Antonius?

    U kunt inloggen op Mijn Antonius nadat u een account heeft aangemaakt en uw account ook heeft geactiveerd. Om in te loggen, kunt u onderstaande stappen doorlopen:

    1. Klik op ‘Inloggen Mijn Antonus’. U komt op de welkomstpagina van Mijn Antonius.
    2. Vul rechtsboven uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Klik op ‘Inloggen’.
    3. U ontvangt een inlogcode via een sms-bericht. Vul deze code in en klik op ‘Volgende’.
    4. U bent nu direct ingelogd en kunt gebruik maken van Mijn Antonius.

    U kunt ook de handleiding ‘Inloggen’ met paginavoorbeelden raadplegen.

  • Wat kan ik doen om gebruik te kunnen maken van alle mogelijkheden in Mijn Antonius?

    Als u uw account wilt laten omzetten, zodat u ook gebruik kunt maken van alle mogelijkheden van Mijn Antonius, dan kunt u dit bij uw volgende bezoek aan het ziekenhuis aangeven bij een medewerker op de polikliniek of de inschrijfbalie op de centrale receptie. Een activeringscode aanvragen kan alleen op doordeweekse dagen (van maandag t/m vrijdag). Voor uw privacy is het noodzakelijk dat wij u goed identificeren in het ziekenhuis, voordat wij u toegang geven tot uw medisch dossier.

  • Wat gebeurt er als ik ben ingelogd en ik opeens iets anders moet doen?

    Als u geen gebruik maakt van Mijn Antonius, dan wordt u automatisch na 20 minuten uitgelogd.

  • Ik wil voor de eerste keer inloggen, maar het werkt niet. Wat moet ik doen?

    De meest voorkomende problemen zijn:

    • Uw account is nog niet geactiveerd
    • Controleer uw wachtwoord. Uw wachtwoord bevat minimaal 8 karakters, 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 bijzonder teken.

    Mocht het probleem zich blijven voordoen, dan kunt u contact opnemen met de Helpdesk Mijn Antonius via mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl of via T 088 320 81 00.

  • Ik ben Mijn Antonius gebruikersnaam of wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

    U gaat naar ‘Inloggen Mijn Antonius’. Op de welkomstpagina klikt u op ‘Gebruikersnaam vergeten?’ of ‘Wachtwoord vergeten?’ Op deze pagina’s kunt u uw gebruikersnaam opvragen of uw wachtwoord opnieuw instellen.

  • Hoe kan ik uitloggen?

    Wanneer u wilt uitloggen uit Mijn Antonius, dan klikt u rechtsboven op ‘Uitloggen’.

  • Ik ben automatisch uitgelogd. Waarom?

    Indien u langer dan 20 minuten geen gebruik maakt van Mijn Antonius, dan wordt u ter beveiliging automatisch uitgelogd. Om weer gebruik te maken van Mijn Antonius is het nodig dat u opnieuw inlogt.

Inloggen op het portaal van iemand anders (als gemachtigde)

Kinderen en Mijn Antonius

  • Kan mijn kind zelf in Mijn Antonius zijn medisch dossier inzien?

    Als uw kind jonger is dan 12 jaar kan hij/zij zelf geen toegang krijgen tot Mijn Antonius. Bent u ouder met ouderlijk gezag, dan kunt u na ondertekening van een machtiging en identificatie in het ziekenhuis, via Mijn Antonius toegang krijgen tot het medisch dossier van uw kind. Lees hier hoe. Vanaf 12 jaar heeft uw kind zelf de mogelijkheid om toegang tot Mijn Antonius aan te vragen. Lees hier hoe.

  • Kan ik als ouder het dossier inzien van mijn kind?

    Als u ouder bent met ouderlijk gezag, kunt u na ondertekening van een machtiging en identificatie in het ziekenhuis, via Mijn Antonius toegang krijgen tot het medisch dossier van uw kind tot 16 jaar. Lees hier hoe.

    Die machtiging vervalt automatisch zonder opzegging zodra uw kind de leeftijd van 16 jaar bereikt. Als uw kind na zijn/haar 16de u nog steeds als gemachtigde toegang wil geven tot zijn/haar patiëntendossier in Mijn Antonius, dan kunt u gezamenlijk opnieuw een machtiging aanvragen.

  • Vanaf welke leeftijd kan mijn kind zelf toegang krijgen tot zijn medisch dossier?

    Vanaf 12 jaar heeft uw kind ook zelf de mogelijkheid om toegang tot Mijn Antonius aan te vragen. Lees hier hoe.

Gegevens in mijn dossier inzien of wijzigen

Afspraak maken of vragenlijst invullen

Vraag stellen aan uw zorgverlener

Onderzoeksuitslagen inzien

  • Wanneer kan ik mijn onderzoeksuitslagen bekijken in Mijn Antonius?

    Poliklinische onderzoeksuitslagen kunt u 14 dagen nadat de uitslag binnen is in Mijn Antonius bekijken. Voor onderzoeken die tijdens een opname in het ziekenhuis zijn aangevraagd, geldt dat de uitslag de dag na ontslag zichtbaar is in Mijn Antonius. Het kan voorkomen dat u een uitslag eerder ziet in Mijn Antonius dan dat de arts dit met u besproken heeft. Bij sommige uitslagen is het belangrijk dat uw behandelaar u uitleg en extra informatie kan geven.

  • Ik wil geen bericht ontvangen als mijn onderzoeksuitslag beschikbaar is in Mijn Antonius.

    U heeft zelf de keuze of u de uitslag in Mijn Antonius wilt bekijken. Indien u geen e-mail wilt ontvangen als de uitslag beschikbaar is, dan kunt u dit aangeven bij de notificatie instellingen in Mijn Antonius.

  • Staan alle onderzoeksuitslagen in Mijn Antonius?

    De uitslagen van onderzoeken, die plaatsvinden na 13 oktober 2017, komen in Mijn Antonius. Uitslagen die voor 13 oktober 2017 zijn binnengekomen, worden niet in Mijn Antonius getoond.

  • Ik heb een vraag over mijn onderzoeksuitslag. Wat moet ik doen?

    Als uw vraag niet kan wachten tot uw eerstvolgende bezoek aan het ziekenhuis, dan kunt u via Mijn Antonius een bericht sturen naar uw zorgverlener. Tevens kunt u telefonisch contact opnemen met een medewerker van het betreffende specialisme.

Medicatie en allergieën inzien en wijzigen

Veiligheid en privacy

  • Hoe veilig is Mijn Antonius?

    Wij gaan op een zorgvuldige en veilige manier om met uw gegevens. We voldoen aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens op internet. Berichten met medische informatie worden niet verstuurd via de reguliere e-mail, maar blijven binnen de beveiligde omgeving. Meer informatie leest u hier in ons privacybeleid.

  • Hoe veilig is de inlogmethode van Mijn Antonius?

    De veiligheid van uw medische gegevens staat voorop in ons ziekenhuis. De manier van inloggen op Mijn Antonius biedt dezelfde veiligheid als inloggen met DigiD. Er wordt namelijk gebruik gemaakt van een 2-factor authenticatie. Dit betekent dat u na het invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord altijd per sms-bericht een unieke code toegestuurd krijgt. Een extra stap om uw identiteit te controleren.

  • Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?

    Uw gegevens in Mijn Antonius komen uit uw medisch dossier. Voor uw gegevens in Mijn Antonius gelden dezelfde regels als voor uw elektronisch patiëntendossier (EPD) dat we in het ziekenhuis gebruiken. Wij gaan uiterst zorgvuldig en vertrouwelijk met uw persoonlijke gegevens om. Meer informatie leest u in ons privacybeleid.

  • Wie kunnen mijn gegevens in het medisch dossier inzien?

    Alle medewerkers, die getraind, bevoegd en geautoriseerd zijn om te werken met het elektronische patiëntendossier (EPD) kunnen informatie inzien en/ of aanpassen in het EPD. Meestal zullen alleen de betrokken zorgverleners of (balie)medewerkers uw dossier raadplegen of bewerken.

  • Met wie heb ik allemaal contact via Mijn Antonius? En kan ik zien wie dat zijn?

    Op Mijn Antonius heeft u contact met een zorgverlener uit uw behandelteam. Indien u meer informatie over uw zorgverlener wilt hebben, dan kunt u vanuit uw afspraakgegevens doorklikken naar meer details over uw zorgverlener. Of u kunt meer informatie vinden op de website bij 'Specialist vinden'.

Mijn vraag staat er niet tussen. Bij wie kan ik terecht? 

Voor vragen over het openen van een account of inloggen in Mijn Antonius of als u graag hulp wilt bij het gebruik van Mijn Antonius kunt u terecht bij de helpdesk Mijn Antonius via onderstaand e-mailadres en telefoonnummer.

Voor medisch inhoudelijke vragen kunt u terecht bij de poli van het betreffende specialisme.

E-mail:  mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl

Wilt u graag het volgende vermelden in uw e-mail:

  • Wat is het probleem en wanneer deed het zich voor? 
  • Over wie gaat het probleem: uzelf (patiënt), uw kind, uzelf als gemachtigde voor uw kind?
  • Uw naam en geboortedatum
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of tekst van de foutmelding toe

Telefoon: 088 320 81 00 (op werkdagen bereikbaar van 7.00 tot 19.00 uur)