Apotheek (farmacie)

Apotheek Service Punt

Bij opname in het ziekenhuis is het voor de behandelend medisch specialist belangrijk om te weten welke geneesmiddelen u reeds gebruikt. Het Apotheek Service Punt (ASP) neemt contact op met uw vaste apotheek of huisarts om de benodigde informatie rondom medicatie op te vragen. Daarnaast kan het zijn dat u ook om extra informatie gevraagd wordt tijdens een gesprek. Dit gesprek kan telefonisch plaatsvinden, terwijl u nog thuis bent, of aan bed, na een spoedopname. Deze informatie wordt in een overzicht beschikbaar gesteld voor uw behandelend medisch specialist.

Vaccinatie

Bij behandeling in het ziekenhuis is het voor de medisch specialist belangrijk om te weten of u gevaccineerd bent tegen bepaalde ziekten, zoals COVID-19. Dit kan namelijk effect hebben op de keuze voor uw behandeling. U wordt daarom vóór uw behandeling gevraagd naar uw eventuele vaccinaties en deze worden vastgelegd in uw patiëntdossier.   

Tijdens uw opname krijgt u uw geneesmiddelen via de afdeling Klinische Farmacie van het ziekenhuis.

Kort voor uw ontslag uit het ziekenhuis wordt nauwkeurig gekeken welke geneesmiddelen u na ontslag thuis moet gaan gebruiken. De medewerkers van het ASP kunnen u voor of na uw ontslag informatie geven over uw nieuwe geneesmiddelen. Indien gewenst kan de apotheek de (nieuwe) geneesmiddelen ook direct leveren. Dan kunt u bij het ontslag direct naar huis met de juiste geneesmiddelen en informatie. Onze apotheek geeft het nieuwe medicatieoverzicht met de wijzigingen ook door aan uw vaste apotheek en/of huisarts.

Zijn er onduidelijkheden over het recept? Onze apothekersassistent neemt contact voor u op met de medisch specialist, zodat alles snel duidelijk is voor u.

Terug naar boven