Onder Artsen maart 2022

Geen versoepelingen in het St. Antonius

Hoewel in het hele land de coronaregels verder versoepelen, blijven in het St. Antonius Ziekenhuis nog coronamaatregelen gelden. Belangrijke redenen hiervoor zijn een grote instroom van spoedpatiënten en tegelijkertijd een hoog ziekteverzuim onder personeel als gevolg van corona.

We willen goede en veilige zorg voor onze patiënten kunnen blijven bieden én voorkomen dat nóg meer medewerkers uitvallen. Onze grootste zorg is momenteel om ervoor te zorgen dat er voldoende medewerkers zijn om voor patiënten te zorgen.

We realiseren ons dat het voor sommige mensen misschien moeilijk te begrijpen is, aangezien er in de rest van de samenleving wel versoepelingen gelden. Maar we vinden het onze taak om in ons ziekenhuis kwetsbare patiënten en medewerkers zo goed mogelijk te beschermen.

Dit betekent dat we minimaal 1,5 meter afstand houden en dat iedereen nog een medisch mond-neusmasker draagt. Ook grotere fysieke bijeenkomsten in het ziekenhuis zijn binnen de huidige maatregelen vooralsnog niet mogelijk.

Lees meer in onze update