Huib Pols nieuwe voorzitter Raad van Toezicht St. Antonius Ziekenhuis

Nieuwe samenstelling Raad van Toezicht

huib_pols_2

De Raad van Toezicht van het St. Antonius Ziekenhuis Utrecht/Nieuwegein heeft per 1 januari 2020 een nieuwe voorzitter. Huib Pols volgt Boele Staal op, die per 31 december de voorzittershamer neerlegt. De Raad van Toezicht is daarnaast aangevuld met een nieuw lid: Steven ten Have.

Huib Pols is sinds 2018 lid van de Raad van Toezicht bij het St. Antonius Ziekenhuis. Daarnaast zet hij zich als bestuurslid bij het Topteam Life Science and Health (een samenwerkingsverband tussen industrie, universiteiten en overheid) in voor (internationale) kansen en uitdagingen in deze sectoren. Eerder was hij als hoogleraar inwendige geneeskunde verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, waar hij van 2013 tot juni 2018 ook rector magnificus was. Ook bekleedt hij een toezichthoudende functie bij Sanquin (Amsterdam) en concertgebouw De Doelen (Rotterdam).

Nieuw lid Raad van Toezicht

Op 9 december jl. is Steven ten Have benoemd tot nieuw lid Raad van Toezicht van het St. Antonius. Hij is organisatieadviseur en hoogleraar Strategie en Verandering aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Sinds 2004 is hij partner van TEN HAVE Change Management. Daarnaast is hij raad plaatsvervanger bij de Ondernemingskamer in Amsterdam. Eerder was Steven onder meer vicevoorzitter van de Raad van Commissarissen bij ABN AMRO Bank N.V, kroonlid van de Onderwijsraad en statutair bestuurder van Berenschot. Zijn kennis en ervaring vormen een waardevolle aanvulling voor de Raad van Toezicht.

foto van Steven ten Have