Nieuwsoverzicht

Via Mijn Antonius de apotheek altijd bij de hand

Patiënte aan de balie van de apotheek
De apotheek in Mijn Antonius

Weet u dat u in Mijn Antonius veel zaken rondom uw medicijnen zelf kunt regelen? Zoals medicijnen bestellen, informatie over uw medicijnen bekijken, vragen stellen, wijzigingen in uw medicijnen na ontslag inzien en veranderingen doorgeven. Lees hieronder wat er mogelijk is en hoe het werkt.

Liselore Koedood, ziekenhuisapotheker: “Steeds meer patiënten gebruiken Mijn Antonius en daarom zetten wij het portaal bewust in om mensen de mogelijkheid te geven om hun medicijnzaken thuis  te regelen. Patiënten hebben zo de regie en hoeven niet langer voor alles naar het ziekenhuis te komen. Voor ons als apotheek is het fijn dat we bestellingen en vragen in alle rust kunnen afhandelen en dat er minder mensen in de wachtkamer hoeven te wachten.”

Wat kunt u via Mijn Antonius regelen?

Medicijnen bestellen en herhaalservice

Mogelijk weet u al dat u via Mijn Antonius een herhaalrecept kunt aanvragen bij uw specialist, maar nu kunt u voorgeschreven medicijnen ook bestellen bij de apotheek van het St. Antonius. Ook kunt u zich via Mijn Antonius aanmelden voor de herhaalservice als u medicijnen gebruikt die alleen door het ziekenhuis geleverd kunnen worden. Wij sturen u dan als het tijd is een verzoek om een afspraak te maken voor het ophalen of het bezorgen van de medicijnen.

Toegankelijke medicijninformatie, in meerdere talen

In Mijn Antonius vindt u ook betrouwbare informatie over uw medicijnen. Een informatielinkje direct onder de naam van het medicijn in uw medicijnoverzicht geeft toegang tot duidelijke filmpjes en duidelijke informatie. Deze is beschikbaar voor de meeste geneesmiddelen én is beschikbaar in meerdere talen: Nederlands, Engels, Turks en Arabisch. Heel handig dus!

Vragen stellen over medicijnen

Komt u er met de informatie in Mijn Antonius niet uit? Dan kunt u via Mijn Antonius uw vraag stellen aan de apotheek. U krijgt dan binnen 2 werkdagen een reactie op uw vraag.

Veranderingen doorgeven

Er verandert nog wel eens wat, in medicijngebruik of een verandering van apotheek. Via Mijn Antonius geeft u dit soort veranderingen eenvoudig aan het ziekenhuis door.   

Medicijnoverzicht na ontslag

Bent u langer dan 24 uur opgenomen geweest in ons ziekenhuis, dan vindt u in Mijn Antonius een overzicht van hun medicijnen. Hierop is te zien wat er is gewijzigd en welk medicijn u op welk tijdstip moet innemen.

Op onze websitepagina Uw medicijnen regelen leest u meer over deze mogelijkheden en vindt u uitleg over hoe u deze gebruikt.

Gebruik de Mijn Antonius-app

Met de Mijn Antonius-app is de apotheek nog dichterbij. U kunt eenvoudig inloggen en regelt uw medicijnzaken direct. Gebruikt u de app nog niet? Download deze dan in de playstore (android) of appstore (apple).

Meer weten?

Heeft u nog vragen over Mijn Antonius? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk, via mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl of bel met 088 320 3100 (bereikbaar van 9.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 15.30 uur).

Terug naar boven