Update bouwwerkzaamheden St. Antonius Geboortezorg

Een blote, zwangere buik

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan uitbreiding van St. Antonius Geboortezorg, waardoor er begin 2024 één groot centrum is voor ál onze moeder- en kindzorg. Een van de werkzaamheden is de opbouw van twee verdiepingen bovenop het huidige gebouw. Onlangs is bekend geworden dat het vanwege veiligheidsvoorschriften helaas nodig is om de twee onderliggende verdiepingen tijdelijk te ontruimen. Dit betekent dat de zorg voor a.s. ouders en hun baby’s van februari 2023 tot en met april 2023 op een andere plek moet plaatsvinden.

Het gaat om de afdelingen Verloskunde en Neonatologie op de eerste en tweede verdieping van het gebouw. De zorg op de begane grond, met onze IC en MC, kan wel doorgaan. Er is inmiddels een plan uitgewerkt, waaruit blijkt dat we de meeste bevallingen en zorg aan pasgeboren baby’s in deze periode in ons eigen ziekenhuis kunnen opvangen.

Ouders en baby’s kunnen in die periode terecht op onze verpleegafdeling 5C in Utrecht. Waarschijnlijk kunnen we in deze periode helaas niet alle geboortezorg in ons ziekenhuis opvangen en daarom vragen we waar nodig de hulp van ziekenhuizen in de regio. Om hoeveel bevallingen het precies gaat, is nu nog niet bekend. Daarover zijn we nog in gesprek met de regioziekenhuizen.

Meer informatie over de bouwwerkzaamheden is ook te vinden op de website van St. Antonius Geboortezorg, met ook antwoorden op veelgestelde vragen.