Apotheek (farmacie)

Zaterdag: 08.00 - 22.00 uur
Zon- en feestdagen: 09.30 - 22.00 uur

Route

• Komt u vanuit de parkeergarage? Als u door de gang richting de receptie loopt en ter hoogte van de receptie linksaf gaat, vindt u de apotheek net voorbij de gele liften aan uw rechterhand.
  • Komt u binnen via de ingang aan de tramzijde, dan gaat u direct na binnenkomst rechtsaf.

Bekijk hier de plattegrond van onze locatie Nieuwegein. De apotheek vindt u onder VI.

Apotheek St. Antonius Ziekenhuis Utrecht

Maandag t/m vrijdag: 08.00 - 22.00 uur
Zaterdag: 08.00 - 22.00 uur
Zon- en feestdagen: 09.30 - 22.00 uur

Route

• Als u vanuit de parkeergarage op de eerste verdieping binnenkomt, vindt u de apotheek meteen aan uw rechterzijde.
  • Komt u vanaf de centrale receptie op de eerste verdieping? Als u in de richting van de parkeergarage loopt, vindt u de apotheek aan uw linkerhand.

Bekijk hier de plattegrond van onze locatie Utrecht en zoek op apotheek .

Apotheek St. Antonius locatie Woerden

Maandag t/m vrijdag: 08.00 - 17.30 uur
Zaterdag: gesloten*
Zon- en feestdagen: gesloten*

*) Mocht u in Woerden na 17.30 uur, in het weekend of op feestdagen medicijnen nodig hebben, dan kunt u terecht op onze locaties in Nieuwegein en Utrecht. Hier is ook de Huisartsenpost (HAP) en Spoedeisende Hulp (SEH).

Route

De apotheek van het St. Antonius locatie Woerden vindt u in de Zorgpassage op de begane grond. Als u via de hoofdingang binnenkomt, loopt u langs de receptie en vindt u de apotheek aan uw linkerhand.

Medicatie in de nacht nodig? Volgende dag ophalen of thuisbezorgen.

Na een bezoek in de nacht aan de Huisartsen Spoedpost (HAP) of de Spoedeisende Hulp, kan het zijn dat u medicijnen krijgt voorgeschreven. De Dienstapotheek Utrecht (bij het Diakonessenhuis in Utrecht, Burgemeester Fockema Andreaelaan 60, 3582 KT Utrecht, T (030) 2144583) verzorgt de nachtelijke recepten in onze regio. Meestal hoeft u die niet direct in de nacht op te halen en kunt u de medicijnen de volgende dag ophalen, bij onze apotheek in het ziekenhuis of bij uw eigen apotheek. Soms beoordeelt de huisarts of spoedarts dat de medicatie bij u thuis bezorgd moet worden. Dit gebeurt standaard bij ouderen, zeer zieke patiënten en kwetsbaren.

Eén nachtapotheek voor de regio Utrecht
Het is niet haalbaar om alle apotheken in de regio ’s nachts te openen, omdat medicijnen dan voor u als patiënt heel erg duur worden. Er geldt dan een apart tarief die u, via het eigen risico, extra moet betalen. Vanuit één centrale plek medicatie laten ophalen of thuis laten bezorgen van de medicatie in de nacht is veel goedkoper. Om die reden hebben de zorgverzekeraars samen afgesproken de nachtdiensten van de apotheken in de regio te bundelen. Zij hebben daarvoor 1 dienstapotheek aangewezen. Vanaf 22:00 uur ‘s avonds verzorgt de dienstapotheek Utrecht daarom voor vrijwel de hele regio Utrecht de nachtelijke medicatie.

Let op: Dit geldt alleen voor de nachten. Veel apotheken in de regio zijn ’s avonds en/of op zaterdag en zondag gewoon geopend. Controleer daarom altijd even de openingstijden van uw eigen apotheek.