Algemene informatie apotheek

In en uitschrijven als cliënt

De apotheek van het St. Antonius Ziekenhuis is een schakelpunt tussen het St. Antonius en uw huisarts en vaste apotheek. U maakt zelf de keuze bij welke apotheek u uw geneesmiddelen haalt. U kunt eenmalig bij onze apotheek terecht na uw bezoek aan een poli of na een opname, maar u kunt ook al uw (herhalings)recepten door ons laten afhandelen.

Wilt u zowel van onze apotheek als van uw vaste apotheek gebruikmaken, dan brengen wij uw vaste apotheek op de hoogte van de geneesmiddelen die u van ons mee krijgt. U kunt dus zonder problemen geneesmiddelen afhalen bij de apotheek van het St. Antonius Ziekenhuis, terwijl u daarnaast bij uw eigen apotheek blijft.

Inschrijven

Wanneer u voor de eerste keer uw geneesmiddelen bij onze apotheek afhaalt, schrijven we u in en leggen we een dossier aan. Dit dossier wordt bij vervolgbezoeken bijgewerkt. Tevens melden we uw dossier (indien u akkoord gaat) aan op het Landelijk Schakelpunt, zodat andere zorgverleners, indien zij dit nodig achten voor de behandeling, dit kunnen raadplegen. (zie 'medicatie en privacy' (link medicatie en privacy)).

Uitschrijven

Is de apotheek van het St. Antonius uw vaste apotheek, maar wilt u uitgeschreven worden? Dan kunt u dit bij een bezoek aan onze apotheek aangeven bij een van onze medewerkers of u stuurt ons een e-mail via Mijn Antonius. Ga in uw Mijn Antonius account naar: Vraag stellen aan uw zorgverlener > Medische vraag stellen > Medicatie > Apotheek van het St. Antonius Ziekenhuis.