Contact & afspraak

Patiëntenportaal Mijn Antonius

Vrouw op bank met laptop

Vanaf 13 oktober kunt u gebruik maken van het nieuwe patiëntenportaal Mijn Antonius. Dit is een persoonlijke, beveiligde online omgeving voor patiënten van het St. Antonius Ziekenhuis. Het patiëntenportaal is gekoppeld aan het nieuwe elektronische patiëntendossier (EPD), waarmee we vanaf 13 oktober 2017 werken.

In Mijn Antonius kunt u zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week onder meer:

  • Afspraken maken
  • Onderzoeksuitslagen bekijken
  • Delen van uw medisch dossier inzien, zoals uw medicatie overzicht.
  • Herhaalrecepten aanvragen
  • Een vraag stellen aan uw zorgverlener
  • Bezoeksamenvatting raadplegen
  • Vragenlijsten invullen ter voorbereiding op uw afspraak

> Direct een account aanmaken

Wilt u gebruik maken van Mijn Antonius?

Om gebruik te maken van Mijn Antonius is het nodig om eerst een account aan te maken. Hiervoor heeft u een activeringscode nodig. Deze code kunt u op twee manieren krijgen:

  • U ontvangt de activeringscode persoonlijk van een baliemedewerker in het ziekenhuis.

Een medewerker op de poli of aan de inschrijfbalie op de centrale receptie kan u dan identificeren en een activeringscode verstrekken. Een activeringscode ontvangen in het ziekenhuis kan op doordeweekse dagen (ma t/m vr). Daarna kunt u zelf direct online uw account aanmaken, waarmee u gebruik kunt maken van alle mogelijkheden in Mijn Antonius.

  • Online vraagt u zelf een activeringscode aan.

Als u zelf online een activeringscode aanvraagt, dan kunt u voorlopig alleen afspraken maken en vragenlijsten invullen. Voor een veilige toegang tot uw gegevens in het portaal is het belangrijk dat wij u eerst persoonlijk identificeren. Zodra u in het ziekenhuis komt, kan op uw verzoek één van onze medewerkers op de poli of aan de inschrijfbalie op de centrale receptie u een activeringscode verstrekken. Een activeringscode ontvangen in het ziekenhuis kan alleen op doordeweekse dagen (ma t/m vr). Hiermee kunt u zelf online uw account omzetten, zodat u daarna gebruik kunt maken van alle mogelijkheden in Mijn Antonius.

Let op: uw activeringscode is na ontvangst 14 dagen geldig. Maak uw account daarom graag binnen 2 weken na ontvangst van deze code aan.

Hoe kan ik een account aanmaken voor Mijn Antonius?

  1. Ga naar Mijn Antonius. U komt op de welkomstpagina van Mijn Antonius.
  2. Klik rechtsonder op ‘Account aanmaken’
  3. Vul uw activeringscode, de laatste 4 tekens van uw Burgerservicenummer en uw geboortedatum in.
  4. U ontvangt een inlogcode via een SMS bericht. Vul deze code vervolgens in.
  5. Kies zelf een gebruikersnaam en wachtwoord en vul deze in.
  6. Vul uw e-mailadres in, waarop u meldingen van Mijn Antonius wilt ontvangen.
  7. Lees zorgvuldig de algemene voorwaarden. Als u deze accepteert, wordt uw account aangemaakt en kunt u direct gebruik maken van Mijn Antonius.

U kunt ook de handleiding 'Mijn Antonius account aanmaken' met paginavoorbeelden raadplegen.

Hoe kan ik zelf online een activeringscode aanvragen?

  1. Ga naar Mijn Antonius. U komt op de welkomstpagina van Mijn Antonius.
  2. Klik rechtsonder op  ‘Account aanmaken’
  3. Klik rechtsboven op  ‘Activeringscode aanvragen’.
  4. Vul uw persoonlijke gegevens in (naam, e-mailadres, mobiel telefoonnummer, Burgerservicenummer, geboortedatum, geslacht).
  5. Als uw gegevens al bekend zijn in ons systeem, dan ontvangt u binnen enkele minuten een activeringscode per e-mail. Bent u nog niet als patiënt geregistreerd in ons ziekenhuis? Dan moeten wij u eerst nog inschrijven. Dit betekent dat u binnen 24 uur de activeringscode ontvangt per e-mail.

Volg daarna de stappen ‘Hoe kan ik een account aanmaken voor Mijn Antonius?' hierboven.

U kunt ook de  handleiding 'Mijn Antonius activeringscode aanvragen' met paginavoorbeelden raadplegen.

> Direct inloggen

Hoe kan ik inloggen in Mijn Antonius?

  1. Ga naar Mijn Antonius. U komt op de welkomstpagina van Mijn Antonius.
  2. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Klik op ‘Inloggen’
  3. U ontvangt een inlogcode via een SMS bericht. Vul deze code in en klik op ‘Volgende’.
  4. U bent nu direct ingelogd en kunt gebruik maken van Mijn Antonius.

U kunt ook de handleiding ‘Mijn Antonius - Inloggen’ met paginavoorbeelden raadplegen

Had u vóór 13 oktober al een account voor het oude Mijn Antonius?

Dan is het toch nodig om een nieuw account aan te maken voor het nieuwe Mijn Antonius. Het is  helaas niet mogelijk om een oud account om te zetten naar een nieuw account, omdat het nieuwe Mijn Antonius gekoppeld is aan het nieuwe elektronische patiëntendossier (EPD), waarmee we sinds13 oktober werken. Onze excuses voor het ongemak.

Meer weten over Mijn Antonius?

Raadpleeg de veel gestelde vragen en antwoorden. Staat uw vraag er niet tussen dan kunt u contact met ons opnemen via mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl of T 088 - 320 81 00 (maandag t/m vrijdag 07.00 - 19.00 uur).