Patiëntenportaal Mijn Antonius

Uw opname in Mijn Antonius

Uw opname in Mijn Antonius

Op de verpleegafdelingen 5B (Utrecht) en F2 (Nieuwegein) doen we een proef met het gebruik van Mijn Antonius tijdens de opname. In ‘Uw opname’ ziet u elke dag wat er voor u is gepland. Ook kunt u een aantal zaken zelf regelen. Tegelijkertijd helpt u de verpleegkundigen op de afdeling om hun werk beter te verdelen, waardoor zij meer aandacht kunnen geven aan de patiënten die dit nodig hebben. 

Het gaat om een proef, waarbij de verpleegkundigen samen met u willen leren hoe we ‘Uw opname’ het best kunnen gebruiken. Laat het ons daarom weten als u vragen of tips voor ons hebt.  

De proef begint op 23 april 2024 en duurt 2 maanden. 

Hieronder leest u welke mogelijkheden 'Uw opname' biedt en hoe u deze kunt gebruiken. 

Informatie over de proef en de Mijn Antonius-app

Als u wordt opgenomen op de verpleegafdeling F2 (Nieuwegein) of 5B (Utrecht), dan krijgt u op de dag dat u wordt opgenomen toegang tot Uw Opname. 

U krijgt onderstaande e-mail of pushbericht waarin staat dat wij u vragen om tijdens uw opname de Mijn Antonius-app te gebruiken. 

uitnodiging-uw-opname

Na het inloggen op Mijn Antonius, ziet u een scherm dat vergelijkbaar is met onderstaand voorbeeld. 

Uw welkomstscherm in Uw Opname
  • U ziet uw foto of initialen, de reden van uw opname en de datum van aankomst. 
  • U drukt op Meer info als u wilt zien welke diagnose(s) bij ons bekend zijn.. 
  • Tijdens uw opname ziet u in Mijn Antonius het menu van 'Uw opname' in plaats van uw gebruikelijke startpagina in Mijn Antonius. Als u wilt wisselen van scherm drukt u op de paarse knop 'Startpagina' rechtsboven. 

Gebruikt u de Mijn Antonius-app?

Dan hoeft u niets te doen. U krijgt toegang tot 'Uw opname' in Mijn Antonius, zodra uw verblijf op de verpleegafdeling begint. 

Gebruikt u de Mijn Antonius-app nog niet?

Download de Mijn Antonius-app dan voor uw opname. 

U gebruikt Mijn Antonius, maar gebruikt de app nog niet?

Download de Mijn Antonius-app in de playstore of appstore en log-in op de app.

U gebruikt Mijn Antonius nog niet?

Download de Mijn Antonius-app in de playstore of appstore en activeer daarna de toegang.  Hiervoor heeft u een activeringscode nodig. Deze kunt u aanvragen via de app of in het ziekenhuis bij de polikliniek of de Centrale Receptie. 

Meer weten over de Mijn Antonius-app? 

Bekijk de webpagina over de Mijn Antonius-app. 

Heeft u hulp nodig bij het installeren of het gebruik van de app? Dan is het handig als u voor uw opname hulp vraagt. Op onze website vindt u deze informatie. U kunt ook contact opnemen met de Mijn Antonius Helpdesk of langsgaan bij de vrijwilligers van het informatiepunt Digitale Overheid. 

Op de verpleegafdeling kunt u uw vraag ook aan de verpleegkundige stellen. Omdat het gebruik van Uw opname nog nieuw is, kan het voorkomen  dat wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden. In dit geval kijken we samen naar een oplossing of kunnen we u vragen om contact op te nemen met de collega’s van de Mijn Antonius Helpdesk. Zij helpen u graag. 

Het tekort aan verpleegkundigen neemt de komende jaren alleen maar toe, terwijl door de vergrijzing de behoefte aan zorg zal groeien. Het St. Antonius Ziekenhuis heeft aan een groep verpleegkundigen gevraagd hoe we dit te kort aan verpleegkundigen kunnen opvangen. Een van de oplossingen die zij willen uitproberen is het werken met Mijn Antonius tijdens de opname. Patiënten krijgen hiermee meer inzicht in wat er tijdens een opname gebeurt en kunnen via Mijn Antonius een aantal zaken zelf regelen. Dit helpt verpleegkundigen om hun werk beter in te delen waardoor zij meer tijd hebben voor patiënten die dit nodig hebben. 

Lees meer over Mission (Im)possible

Nee, dat bent u niet. U beslist zelf of u wel of niet meewerkt aan deze proef. Als u niet meedoet, verandert er niets. U krijgt de gebruikelijke verpleegkundige zorg. 

Hoe gebruik ik 'Uw opname'?

Terug naar boven