Om hulp vragen in 'Mijn opname'
in Mijn Antonius

Heeft u een vraag voor de verpleegkundige, maar heeft deze vraag geen haast? U wilt bijvoorbeeld iets te drinken of wilt even uit bed? Dan helpt u ons om uw vraag via 'Mijn opname' te stellen. De verpleegkundige wordt zo minder gestoord bij de verzorging van andere patiënten. Hij of zij komt naar u toe zodra het kan, en kan dan bijv. het gevraagde direct meenemen.
Wanneer gebruik ik Hulp vragen via 'Mijn opname'?
U gebruikt deze functie uitsluitend bij niet-dringende vragen die even kunnen wachten, zoals hieronder beschreven. In alle andere gevallen gebruikt u de bel bij het bed.
Hoe werkt het?
- U kiest Aanvragen in het menu.
- U kiest voor de hulp die u nodig heeft. De onderwerpen verschillen per verpleegafdeling. Hieronder ziet u een aantal voorbeelden:
- Vraag om hulp bij toiletbezoek
- Vraag om Iets aangeven
- Vraag om hulp bij het infuus
- Vraag aan verpleegkundige om even langs te komen
- Vraag om iets te eten/drinken
- Vraag om iets tegen de pijn
- Vraag om iets tegen de misselijkheid

- Nadat u uw vraag heeft gekozen, ziet u de details van uw aanvraag. U kunt aan uw vraag een opmerking voor de verpleegkundige toevoegen.
- U drukt op de oranje knop Aanvraag verzenden.

- U ziet op het scherm dat uw hulpvraag/aanvraag is verstuurd. Er staat een vinkje naast uw vraag, met daaronder het woord 'Aangevraagd'. Onderaan het scherm ziet u de melding 'Aanvraag verzonden'.
- De verpleegkundige ziet uw verzoek en komt bij u langs zodra hij/zij tijd heeft.
Veelgestelde vragen
Kan ik mijn hulpvraag ook intrekken?
Ja, u kunt uw hulpvraag intrekken.
- U vindt de openstaande aanvragen bovenaan het scherm.
- Druk op de vraag waarom het gaat.
- Gebruik de knop Aanvraag annuleren om deze te verwijderen
Kan ik de gewone bel ook gebruiken als ik niet zeker weet of ik mijn vraag wel via 'Mijn opname' kan versturen?
Ja, dat is mogelijk.
U kunt altijd de gewone bel gebruiken als u niet zeker weet of uw vraag wel of geen haast heeft of als u niet weet of 'Mijn opname' geschikt is om uw vraag te stellen.
Kan een naaste ook voor mij om hulp vragen via 'Mijn opname'?
Ja, dat is mogelijk als zij door u deze naaste toegang gegeven hebt tot Mijn Antonius (via een machtiging). Hij/zij kan deze hulpvraag/aanvraag in uw plaats doen, bijvoorbeeld als zij bij uw bezoek zijn. Is uw naaste nog niet gemachtigd? Lees dan hier u hoe dit regelt.
Mijn Antonius Helpdesk
Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:
- Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
- Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 -16.00 uur).
U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig.
Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer, tablet of telefoon?
De vrijwilligers van het IDO-punt in Nieuwegein helpen u graag, ook met vragen over Mijn Antonius.
- Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
- Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
- U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek.
Lees meer over de gegevens die u nodig heeft
Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:
- Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
- Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
- Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
- Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe.