Uw medicijnen in 'Mijn opname'
in Mijn Antonius

U ziet in 'Mijn opname' welke medicijnen u gebruikt. U kunt een keuze maken tussen de medicijnen die u in het ziekenhuis gebruikt en die u thuis gebruikt.
Wanneer gebruik ik dit?
- Het medicijnoverzicht in 'Mijn opname' is handig om checken welke medicijnen u tijdens uw verblijf in het ziekenhuis gebruikt en op welk moment u deze moet gebruiken.
- Ook vindt u in Mijn Antonius betrouwbare informatie over uw medicijnen. Gaat u een nieuw medicijn gebruiken, dan adviseren wij u deze informatie te bekijken. Heeft u vragen hierover, dan kunt u deze aan uw arts of verpleegkundige stellen.
- Als u dit prettig vindt, kunnen wij tijdens uw opname ook de medicijnen die thuis gebruikt in beheer nemen. U krijgt uw medicijnen dan van ons. Wilt u dit? Vraag uw verpleegkundige naar de mogelijkheden.
Hoe werkt het?
- U kiest in 'Medicijnen' in het menu.
- U ziet op het scherm een overzicht van de medicijnen die u gebruikt.
- U ziet bovenaan de pagina twee tabbladen. Het tabblad Ziekenhuismedicijnen is standaard zichtbaar. Hierop vindt u de medicijnen die u tijdens deze opname in het ziekenhuis gebruikt. Het tabblad Thuismedicijnen kiest u als u de medicijnen wilt bekijken die u thuis gebruikt. Daarop staan de medicijnen die eerder door uw huisarts of specialist zijn voorgeschreven.

Informatie over uw medicijnen bekijken?
- Druk dan op het icoontje met de ‘I’ direct naast de naam van uw medicijn (zie rood kader op afbeelding hieronder).

- U krijgt de vraag of u een link wilt openen.
- Klik op: Doorgaan.
- U gaat naar een andere website. Zie hieronder. U vindt hier duidelijke informatie en filmpjes in meerdere talen (Nederlands, Engels, Turks en Arabisch).

Aandachtspunten
- Klopt er iets niet? Geef dit dan door aan uw verpleegkundige of aan uw arts.
Meer weten over uw medicijnen in Mijn Antonius?
U kunt via Mijn Antonius veel zaken rondom uw medicijnen zelf regelen. Bekijk alle mogelijkheden op de pagina Zelf uw medicijnen regelen in Mijn Antonius.
Mijn Antonius Helpdesk
Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:
- Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
- Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 -16.00 uur).
U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig.
Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer, tablet of telefoon?
De vrijwilligers van het IDO-punt in Nieuwegein helpen u graag, ook met vragen over Mijn Antonius.
- Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
- Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
- U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek.
Lees meer over de gegevens die u nodig heeft
Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:
- Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
- Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
- Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
- Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe.