Mijn opname in Mijn Antonius

Uw medicijnen in 'Mijn opname'

in Mijn Antonius

Medicatie en Mijn Antonius

U ziet in 'Mijn opname' welke medicijnen u gebruikt. U kunt een keuze maken tussen de medicijnen die u in het ziekenhuis gebruikt en die u thuis gebruikt.

Wanneer gebruik ik dit?

  • Het medicijnoverzicht in 'Mijn opname' is handig om checken welke medicijnen u tijdens uw verblijf in het ziekenhuis gebruikt en op welk moment u deze moet gebruiken.
  • Ook vindt u in Mijn Antonius betrouwbare informatie over uw medicijnen. Gaat u een nieuw medicijn gebruiken, dan adviseren wij u deze informatie te bekijken. Heeft u vragen hierover, dan kunt u deze aan uw arts of verpleegkundige stellen.
  • Als u dit prettig vindt, kunnen wij tijdens uw opname ook de medicijnen die thuis gebruikt in beheer nemen. U krijgt uw medicijnen dan van ons. Wilt u dit? Vraag uw verpleegkundige naar de mogelijkheden.

Hoe werkt het?

  • U kiest in 'Medicijnen' in het menu.
  • U ziet op het scherm een overzicht van de medicijnen die u gebruikt.
  • U ziet bovenaan de pagina twee tabbladen. Het tabblad Ziekenhuismedicijnen is standaard zichtbaar. Hierop vindt u de medicijnen die u tijdens deze opname in het ziekenhuis gebruikt. Het tabblad Thuismedicijnen kiest u als u de medicijnen wilt bekijken die u thuis gebruikt. Daarop staan de medicijnen die eerder door uw huisarts of specialist zijn voorgeschreven. 
Medicatie in Mijn opname

Informatie over uw medicijnen bekijken?

  • Druk dan op het icoontje met de ‘I’ direct naast de naam van uw medicijn (zie rood kader op afbeelding hieronder).
Informatie over medicijnen in Mijn opname
  • U krijgt de vraag of u een link wilt openen.
  • Klik op: Doorgaan.
  • gaat naar een andere website. Zie hieronder. U vindt hier duidelijke informatie en filmpjes in meerdere talen (Nederlands, Engels, Turks en Arabisch). 
Medicijninformatie in Mijn Antonius

Aandachtspunten

  • Klopt er iets niet? Geef dit dan door aan uw verpleegkundige of aan uw arts. 

Meer weten over uw medicijnen in Mijn Antonius?

U kunt via Mijn Antonius veel zaken rondom uw medicijnen zelf regelen. Bekijk alle mogelijkheden op de pagina Zelf uw medicijnen regelen in Mijn Antonius.

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

  • Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 -16.00 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig. 

    Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer, tablet of telefoon? 

    De vrijwilligers van het IDO-punt in Nieuwegein helpen u graag, ook met vragen over Mijn Antonius.

    • Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
    • Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
    • U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek. 

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

  • Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe. 
Terug naar boven