Patiëntverhalen

Toon (72) onderging een hartoperatie in het St. Antonius Hartcentrum

Een lekkende hartklep en vernauwde kransslagaders. Toen – in destijds nog het Zuwe Hofpoort Ziekenhuis in Woerden – die conclusie werd getrokken, werd de reis naar het Hartcentrum van het St. Antonius Ziekenhuis extra snel in gang gezet. “Eerst dachten ze dat het alleen mijn hartklep was”, vertelt de 72-jarige Toon nuchter. “Maar toen ze die aders zagen, was ik ineens een hoge ‘prioriteit’.

"Het maakt mij allemaal niet zoveel uit waar ik lig, als de zorg maar goed is”, zegt Toon. “En die dokters weten wat ze doen. De kwaliteit van de zorg was erg goed.” In het ziekenhuis in Nieuwegein werd hij geopereerd. Een nieuwe hartklep en drie omleidingen later verbleef hij nog vier dagen in het ziekenhuis in Nieuwegein om vervolgens terug te keren naar het Zuwe Hofpoort. “Het maakt mij allemaal niet zoveel uit waar ik lig”, zegt hij. “Die dokters weten wat ze doen. De kwaliteit van de zorg was erg goed. Dat ik nog vijf dagen in het Zuwe Hofpoort mocht herstellen, vond ik wel fijn. Ik vind het een fijn ziekenhuis, met ervaren personeel, maar als het erop aankomt is het toch vooral belangrijk dat je goed geholpen wordt.”

Inmiddels is Toon in zijn werkplaats weer aan de slag gegaan. “Ik heb helemaal geen pijn gehad en dat heb ik nu nog steeds niet. Laat mij maar weer aan het werk. Ik kan dan wel 72 jaar zijn, dat wil niet zeggen dat ik niks meer kan.”