Agenda-overzicht

Bijeenkomst over darmkanker

Voor patiënten en hun naasten

Voeg toe aan agenda

Op 19 maart 2024 vindt een bijeenkomst plaats voor patiënten en hun naasten over darmkanker. De bijeenkomst is van 18.30 tot 21.05 uur in het UMC Utrecht.

Tijdens deze bijeenkomst vertellen zorgverleners onder meer over vroegtumoren, systeemtherapie, voeding en beweging. Vanuit het St. Antonius Ziekenhuis neemt GE-chirurg Anke Smits deel. Ook vertellen onderzoekers kort over de studies waaraan zij werken.

De bijeenkomst wordt georganiseerd door Oncomid, waarvan het St. Antonius Ziekenhuis deel van uitmaakt.

Voorlopig programma

• 18.45 uur: welkomstwoord door Martijn Intven, radiotherapeut-oncoloog UMC Utrecht & voorzitter Oncomid Expertteam Darm
  • 18.50 uur: T1-vroegtumoren door Leon Moons, maag-darm-leverarts UMC Utrecht
  • 19.05 uur: chirurgie door Anke Smits, GE-chirurg St. Antonius Ziekenhuis
  • 19.20 uur: systeemtherapie door Hans Martin Otten, internist-oncoloog Meander Medisch Centrum
  • 19.35 uur: pitches van onderzoekers door Evelyne Beerling (onderzoeksmedewerker landelijk darmkankercohort PLCRC), Ingrid Franken (arts-onderzoeker UMC Utrecht) en Karel Smit (arts-onderzoeker UMC Utrecht)
  • 19.50 uur: gelegenheid om vragen te stellen
  • 20.00 uur: pauze
  • 20.25 uur: voeding/beweging door Erik Slim, revalidatiearts Ziekenhuis Rivierenland
  • 20.35 uur: Leefstijl & integratieve zorg door Esther van Leer, oncologieverpleegkundige UMC Utrecht
  • 20.45 uur: voorlichting over de patiëntenvereniging voor (ex-)darmkankerpatiënten door Arnica Nijhoff-Wijers, Stichting Darmkanker
  • 20.55 uur: gelegenheid om vragen te stellen
  • 21.05 uur: afsluiting

Praktische informatie en aanmelden

• Wat: patiëntbijeenkomst over darmkanker
  • Voor wie: darmpatiënten, hun naasten en andere geïnteresseerden
  • Wanneer: dinsdag 19 maart van 18.30 tot 21.05 uur
  • Waar: UMC Utrecht, in Collegezaal Groen aan de Heidelberglaan 100, Utrecht.
  • Aanmelden: u kunt zich aanmelden door een e-mail te sturen. Vermeld hierbij met hoeveel personen u wilt komen.

Oncomid: slimme verbonden expertteams

Oncomid is een samenwerkingsverband op het gebied van oncologische zorg tussen het St. Antonius Ziekenhuis, het Diakonessenhuis, Ziekenhuis Gelderse Vallei, Meander Medisch Centrum, Rivas Ziekenhuis Rivierenland, Tergooi en UMC Utrecht. Ook wordt samengewerkt met Rivas Beatrixziekenhuis.

Dankzij de nauwe samenwerking van de deelnemende ziekenhuizen zorgt Oncomid voor kwalitatief hoogwaardige en veilige zorg op de juiste plaats voor patiënten in Midden Nederland. Dit zorgt er onder meer voor dat kennis en kunde niet beperkt blijft tot een ziekenhuis, maar binnen het gehele netwerk wordt gedeeld. Zo profiteren patiënten altijd van de nieuwste inzichten en technieken en de regio van meer doelmatigheid en kostenefficiency.