CVA (beroerte) Thuismonitoring
Contact
Na een herseninfarct of TIA (ook CVA of beroerte genoemd) willen wij uw gezondheid extra in de gaten houden via Thuismonitoring. Dit betekent dat u thuis gegevens over uw gezondheid aan ons doorgeeft met behulp van de Thuismeten-app.
Op deze pagina snel naar
Waarom thuismonitoring?
Mensen kunnen na een herseninfarct of TIA (vanaf nu CVA genoemd) last houden van klachten, zoals:
- Lichamelijke klachten zoals vermoeidheid, kracht- en controleverlies.
- Verandering in emoties, zoals depressie, angst en stemmingswisselingen.
- Cognitieve problemen (het waarnemen, denken, onthouden van kennis en deze kennis op een goede manier toepassen en begrijpen)
- Uitvalverschijnselen
Door thuismonitoring kan het ziekenhuis op afstand meekijken naar uw gezondheid. Ook krijgt u via de Thuismeten-app ondersteuning bij het verkleinen van risico’s op hart- en vaatziekten. Na een CVA is het belangrijk klachten snel te herkennen, om zo tijdig passende zorg te kunnen leveren. U krijgt op deze manier zorg die bij u past.
Waaruit bestaat thuismonitoring na een CVA?
Als u kiest voor thuismonitoring, verwachten we van u dat u vragen(lijsten) via de Thuismeten- app beantwoordt en de informatie uit de app leest. De app bestaat uit drie belangrijke onderdelen:
1. Beantwoorden van vragenlijsten
- 2 weken na ontslag staat er in de Thuismeten-app een vragenlijst voor u klaar met vragen over over hoe gezond u zich voelt. In de app wordt uitgelegd hoe u de vragenlijst invult.
- Na 4, 8 en 12 weken vragen we u deze vragenlijst nogmaals in te vullen. Uw antwoorden worden bekeken (gemonitord) door speciaal geschoolde medewerkers.
- U kunt na het beantwoorden van de vragen een bericht krijgen met het verzoek om bepaalde informatie in de app te bekijken.
- Bij een afwijkende score van uw vragenlijsten, toename van klachten of verzoek om contact, neemt het team Thuismonitoring binnen 24 uur telefonisch contact met u op.
Op deze manier houden wij u goed in de gaten, zonder dat u regelmatig naar het ziekenhuis hoeft te komen. Na 12 weken stopt de thuismonitoring. De informatie in de app blijft 3 maanden beschikbaar voor u.
2. Adviezen over leven na een CVA
In de app staat informatie over het leven na een CVA. U bepaalt zelf wanneer u deze informatie wilt lezen. Op basis van uw antwoorden op de vragen zullen we u adviseren bepaalde informatie te lezen.
3. Controleafspraak
Na ontslag uit het ziekenhuis zetten we in ‘Mijn Antonius’ een controleafspraak voor u klaar. Dit is een afspraak met de verpleegkundig specialist van Neurologie en deze vindt plaats 6 weken na uw ontslag uit het ziekenhuis. Niet iedereen heeft behoefte aan deze afspraak. Daarom krijgt u 4 weken via de Thuismeten-app de vraag of u deze afspraak wilt laten doorgaan. Vindt u deze afspraak niet nodig, dan kunt u ons dit laten weten via de app. Wij zeggen de afspraak dan voor u af.
App voor thuismonitoring installeren
- U ontvangt een e-mail van het St. Antonius Ziekenhuis op het opgegeven e-mailadres. De leverancier van de Thuismeten-app is Luscii.
- Als u de e-mail niet direct ziet, check dan uw spam of ongewenst inbox.
- U downloadt de Thuismeten-app op uw telefoon of tablet via de appstore (als u een iPhone heeft) of playstore (als u een Android telefoon heeft, bijvoorbeeld Samsung, Nokia of Huawai).
- U opent de Thuismeten-app en vult uw gebruikersnaam in die in de e-mail staat.
- Om de registratie te voltooien, ontvangt u per e-mail een controlecode. Vul deze code binnen 15 minuten in anders verloopt de code en moet u zich opnieuw registreren.
- De thuismonitoringsverpleegkundige neemt telefonisch contact met u op om te vragen of de installatie van de app is gelukt en om eventuele vragen te beantwoorden.
- Let op: U krijgt een melding op de telefoon of tablet om u te helpen herinneren de vragenlijst in te vullen. Zorg er daarom voor dat meldingen via e-mail of push-berichten aanstaan. Hoe u dat doet, verschilt per telefoon en tablet. Bekijk hiervoor de handleiding van uw telefoon of tablet.
Vergoeding van uw zorg
Het beoordelen van uw gegevens via Thuismeten is onderdeel van uw zorg door het ziekenhuis. Hiervoor brengen wij kosten in rekening. Thuismeten wordt vergoed vanuit de basisverzekering, maar kan gevolgen hebben voor uw eigen risico. Heeft u vragen hierover, neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.
Contact opnemen
Uw vraag heeft spoed:
Bij levensbedreigende klachten belt u 112.
Uw vraag heeft geen spoed:
- U stuurt een bericht in de Thuismeten-app via het kopje ‘berichten’. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met u op, telefonisch of via de app.
- U neemt telefonisch contact op met team Thuismonitoring: 088 320 43 60. Wij zijn dagelijks bereikbaar van 09.00 tot 12.00 uur en van 12.30 tot 17.00 uur. Buiten deze tijden belt u de huisartsenpost. Bij levensbedreigende klachten belt u 112.
Uw heeft een technische vraag over de Thuismeten-app:
U belt Luscii support: 085 130 58 51. Dit is de leverancier van de Thuismeten-app. Bereikbaar tijdens kantooruren van 09.00 - 17.00 uur.