Ik heb Mijn Antonius - hoe gebruik ik het?

Kinderen en Mijn Antonius

Moeder en kind

Als uw kind jonger is dan 12 jaar kan hij/zij zelf geen toegang krijgen tot Mijn Antonius. Bent u ouder met ouderlijk gezag, dan kunt u na ondertekening van een machtiging en identificatie in het ziekenhuis, via Mijn Antonius toegang krijgen tot het medisch dossier van uw kind tot 12 jaar. 

Toegang aanvragen 

Om toegang aan te vragen tot het Mijn Antonius-portaal van uw kind doorloopt u de volgende stappen: 

  • Download het machtigingsformulier.
  • Vul en onderteken het machtigingsformulier. 
  • U levert het formulier persoonlijk in bij de Centrale Receptie in het ziekenhuis. Hierbij is het nodig dat wij u legitimeren aan de hand een geldig paspoort, ID-kaart of rijbewijs. Ook is het noodzakelijk dat uw kind hierbij aanwezig is en dat u het legitimatiebewijs van uw kind kunt tonen. 

Kinderen van 12 tot 16 jaar

Vanaf 12 jaar heeft het kind recht op inzage in zijn/haar eigen medische gegevens. Het kind kan dan zelf toegang aanvragen tot Mijn Antonius en kan de ouders toestemming geven om het Mijn Antonius-portaal in te zien. 

  • Download het machtigingsformulier
  • Uw kind vult het machtigingsformulier in en ondertekent het.
  • Om de machtiging in te laten gaan, is het noodzakelijk dat uw kind samen met de persoon die wordt gemachtigd zich in het ziekenhuis laat legitimeren. U heeft hiervoor beiden een geldig paspoort of ID-kaart nodig. U kunt hiervoor terecht bij het inschrijfbureau op onze locaties in Nieuwegein, Utrecht en Woerden

Machtiging vervalt als uw kind 16 jaar is

De machtiging vervalt automatisch zonder opzegging, zodra uw kind de leeftijd van 16 jaar bereikt. Als uw kind u na zijn/haar 16e nog steeds als gemachtigde toegang wil geven tot zijn/haar patiëntendossier in Mijn Antonius, dan kunt u gezamenlijk opnieuw een machtiging aanvragen. 

Meer weten?

Meer informatie leest u op de pagina Rechten van minderjarige patiënten.
 

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

  • Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 15.30 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig. 
  • Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer of van uw tablet of telefoon? Dan kunt op locatie Nieuwegein terecht bij de vrijwilligers tijdens de computerinloop. Zij hebben de tijd om u rustig op weg te helpen. De vrijwilligers zijn aanwezig op:
    • Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
    • Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
    • U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek. 

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

  • Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe. 
Terug naar boven