Patiëntenportaal Mijn Antonius

Wie heeft toegang tot Mijn Antonius?

Alleen u heeft toegang tot uw eigen patiëntenportaal Mijn Antonius. Niemand anders. Ook uw zorgverleners niet. Zij raadplegen uw gegevens in het elektronisch patiëntendossier, waaraan Mijn Antonius gekoppeld is.

Machtigen

Nadat u een account heeft aangemaakt, kunt u er zelf voor kiezen om bijvoorbeeld uw naaste(n) te machtigen voor toegang tot uw portaal in Mijn Antonius. Dat kan op 2 manieren.

Toegang als mantelzorger of familie/naaste

Via Mijn Antonius

Bent u Mijn Antonius-gebruiker en wilt u een naaste toegang geven tot uw dossier? Dan kunt u via Mijn Antonius een uitnodiging sturen naar degene die u wilt machtigen. U kunt ervoor kiezen in deze persoon uitgebreide toegang geven tot alle gegevens waar u ook toegang toe heeft of beperkte toegang. Bij beperkte toegang kan de gemachtigde geen medische gegevens bekijken, maar wel afspraken maken en vragenlijsten invullen.

Ga hiervoor in Mijn Antonius naar het menu, kies 'Mijn Dossier delen' en 'vervolgens Gemachtigdentoegang'.

• Als uw naaste al Mijn Antonius heeft, hoeft deze de uitnodiging alleen te accepteren in Mijn Antonius. Daarna is de toegang tot uw dossier direct geregeld.
  • Als uw naaste nog geen Mijn Antonius heeft, dan moet deze zelf eerst Mijn Antonius aanvragen. Dat kan via de website. Nadat uw naaste de aanvraag heeft gedaan en de activeringscode heeft ingevuld ingevuld in Mijn Antonius, heeft deze toegang tot uw dossier.

In het ziekenhuis

U kunt de machtiging ook aanvragen in het ziekenhuis. Om toegang aan te vragen tot het dossier van een familielid download u dit formulier(ook verkrijgbaar bij de centrale receptie in het ziekenhuis). Het ingevulde en ondertekende formulier levert u persoonlijk en samen met degene waarvan u toegang tot het dossier wilt krijgen, in bij de centrale receptie in het ziekenhuis. Beiden moet u zich kunnen identificeren aan de hand van een geldig identiteitsbewijs.

Kinderen

Kinderen jonger dan 12 jaar kunnen zelf geen toegang krijgen tot Mijn Antonius. Bent u ouder met ouderlijk gezag, dan kunt u na ondertekening van een machtiging en identificatie in het ziekenhuis, via Mijn Antonius toegang krijgen tot het medisch dossier van uw kind.

Vanaf 12 jaar hebben kinderen zelf de mogelijkheid om toegang tot Mijn Antonius aan te vragen.Meer informatie hierover leest u op de pagina Kinderen en Mijn Antonius

Meer informatie

Lees voor meer informatie over veiligheid en privacy en Mijn Antonius de veelgestelde vragen en antwoorden hierover.

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

• Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 15.30 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig.
  • Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer of van uw tablet of telefoon? Dan kunt op locatie Nieuwegein terecht bij de vrijwilligers tijdens de computerinloop. Zij hebben de tijd om u rustig op weg te helpen. De vrijwilligers zijn aanwezig op:
    • Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
    • Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
    • U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek.

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

• Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe.