Apotheek (farmacie)

U bent opgenomen in het ziekenhuis

Waar komt u de apotheek zoal tegen als u opgenomen wordt?

• De arts die u behandelt neemt contact op met de ziekenhuisapotheek en vraagt om een medicatieopnamegesprek met u.
  • De apothekersassistente vraagt het medicatieoverzicht op via het Landelijk Schakel Punt (LSP), wanneer u hiervoor toestemming hebt gegeven.
  • De apothekersassistente komt bij u langs op de verpleegafdeling of spoedeisende hulp en bespreekt het overzicht met u.
  • Tijdens het multidisciplinaire overleg overlegt uw arts met andere artsen en de ziekenhuisapotheker over uw behandeling.
  • De ziekenhuisapotheek zet (dagelijks) de medicatie voor u klaar en controleert de medicatieopdrachten en indien nodig overleggen zij met de arts.
  • De ziekenhuisapotheker controleert uw medicatie.
  • De apothekersassistente maakt uw medicijnen klaar (op de afdeling of in de apotheek).
  • Wanneer u het ziekenhuis weer mag verlaten, spreken wij de medicatie voor thuis met u door en zorgen wij dat de medicatie klaarstaat bij vertrek.
  • Wanneer u er toestemming voor heeft gegeven, zorgen wij ervoor dat het nieuwe medicatieoverzicht naar uw eigen apotheek wordt gestuurd.