Contact & afspraak

Heeft u een klacht?

Als u ergens niet tevreden over bent en u heeft een klacht, dan horen wij dat graag. Alleen dan kunnen wij, samen met u, het probleem oplossen en onze dienstverlening verbeteren. U kunt uw klacht het beste bespreken met degene over wie uw klacht gaat. Dit kan elke zorgverlener of medewerker van ons ziekenhuis zijn. Met deze persoon kunt u bespreken wat volgens u is misgegaan en wat u samen kunt doen om het op te lossen.

De klachtenfunctionaris

Mocht het rechtstreeks bespreken van uw klacht niet leiden tot de gewenste oplossing, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van het ziekenhuis. De klachtenfunctionaris bemiddelt bij een gesprek tussen u en de betrokken zorgverlener en stelt zich onafhankelijk op. Uw klacht wordt vertrouwelijk behandeld en de klachtenfunctionaris onderneemt actie wanneer u daarvoor toestemming geeft. U kunt op verschillende manieren in contact komen met onze klachtenfunctionaris:

  • U kunt bellen: T 088 - 320 88 31
  • U kunt een brief schrijven of een ingevuld klachtenformulier sturen naar: 

St. Antonius Ziekenhuis
T.a.v. Klachtenfunctionaris
Antwoordnummer 2400
3430VB Nieuwegein

  • U kunt een e-mail sturen naar klachtenfunctionaris@antoniusziekenhuis.nl. Let op: als u een mail verzendt, komt uw bericht via het internet bij ons terecht. Dit is geen 'veilige' verbinding. Verstuur daarom geen vertrouwelijke informatie via e-mail. Als u uw telefoonnummer in uw bericht vermeld, nemen wij contact met u op.

Lukt het niet om de onvrede of klacht met de klachtenfunctionaris naar wens af te handelen, dan kunt u, al dan niet samen met de klachtenfunctionaris, uw klacht indienen bij de Klachtenonderzoekscommissie. Mocht ook dat niet tot tevredenheid leiden dan kunt u met uw klacht naar de externe geschillencommissie.

Wanneer u een schadevergoeding wilt aanvragen omdat u vindt dat u schade hebt geleden door bijvoorbeeld een medische handeling, dan kunt u een brief sturen naar onze Raad van Bestuur.

Meer weten?

Bekijk hier onze folder over onze klachtenregeling.

Voor algemene informatie rondom het indienen van klachten kunt ook terecht op:
www.rijksoverheid.nl (zoek op Wkkgz)
www.zorgbelang-nederland.nl
www.landelijkmeldpuntzorg.nl

Heeft u een klacht over uw rekening?

Wanneer u een klacht heeft over (de hoogte van) uw rekening, dan kunt u zich rechtstreeks wenden tot de Debiteurenadministratie via T 088 - 320 85 00 (bereikbaar van 08.30 uur t/m 16.00 uur).

Hier vindt u meer informatie over uw factuur en zorgnota