Diagnostiek & laboratoriumonderzoek

Bloedafname en inleveren van urine

Patiënten zijn voor de bloedafname en de afgifte van (kweek)materiaal van harte welkom op bij het St. Antonius Ziekenhuis.

Afspraak maken

Voor bloedafname en het inleveren van onderzoeksmateriaal kunnen patiënten eenvoudig online een afspraak maken. Lukt dit niet, dan kunnen zij ook telefonisch een afspraak maken

Locaties

Voor bloedafname en het afgeven van kweekmateriaal kunnen patiënten terecht op onze ziekenhuislocaties in Nieuwegein, Utrecht en Woerden op onze poliklinieken in Utrecht Overvecht, Houten en Mijdrecht. Op onze pagina met praktische informatie vindt u een overzicht van onze locaties en openingstijden

Bloedafname regio Woerden & Utrecht

In de regio Woerden en Utrecht kunnen patiënten voor bloedprikken daarnaast terecht op diverse andere locaties. Bekijk hier een overzicht van de mogelijkheden in de regio Woerden en Utrecht.

Thuisprikken

In de regio Woerden is het op medische indicatie ook mogelijk om bij (huisarts)patiënten thuis een bloedafname te verrichten. Als huisarts kunt u hiervoor een afspraak bij ons maken. U dient er wel voor te zorgen dat uw patiënt een aanvraagformulier in zijn bezit heeft.

Bloedafname bij kinderen

De bloedafname bij kinderen vereist extra aandacht. Op de drie ziekenhuis locaties hebben wij medewerkers die hiervoor zijn opgeleid en is er een speciale kinderkamer beschikbaar. Afhankelijk van de leeftijd, nemen zij bloed af uit de arm, de vinger of de hiel. Eventueel kan de huid op die plaats van tevoren worden verdoofd met pijnstillende zalf. Deze zalf is beschikbaar bij de bloedafnamelocatie van het ziekenhuis. Meer informatie over bloedafname bij kinderen.