Onderhandelingen met zorgverzekeraars voor 2022 afgerond

zorgverzekeraars

Ziekenhuizen onderhandelen elk jaar met zorgverzekeraars over de prijs, het volume en de kwaliteit van zorg. Door goede afspraken met de zorgverzekeraars te maken, probeert het St. Antonius Ziekenhuis te voorkomen dat patiënten zelf de rekening van het ziekenhuis ontvangen. Deze onderhandelingen zijn inmiddels afgerond.

Budgetpolissen

De ZEKUR-budgetpolissen van VGZ en de budgetpolissen van Zilveren Kruis vallen in 2022, net als in 2021, niet onder de verzekerde zorg in het St. Antonius Ziekenhuis. Heeft u een van deze polissen? Dan betekent dit dat niet alle planbare ziekenhuiszorg wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. Alleen spoedzorg wordt vergoed.

Afspraken over geestelijke gezondheidszorg (GGZ)

Voor geestelijke gezondheidszorg hebben we met alle zorgverzekeraars afspraken gemaakt.

Overzicht van gecontracteerde zorgverzekeraars

Bekijk ons overzicht 'status afspraken zorgverzekeraars' om te weten:

• met welke zorgverzekeraars wij op dit moment nog afspraken aan het maken zijn;
  • met welke zorgverzekeraars we al een overeenkomst hebben en
  • met welke zorgverzekeraars wij voor 2022 geen contract zullen afsluiten.

Dit betreft het basispakket, met inachtneming van wettelijk eigen risico en eigen bijdrage. Dit geldt dus niet voor de zorg uit het aanvullende pakket. Hiervoor sluit u desgewenst zelf een aanvullende verzekering af bij uw zorgverzekeraar.

Zijn we nog met uw zorgverzekeraar in onderhandeling? Raadpleeg dan uw zorgverzekeraar of bezoek de zorgvinder op de website van uw zorgverzekeraar. Hier kunt u zien of zij uw zorg in ons ziekenhuis vergoeden.