Op dezelfde dag terecht voor mammografie-onderzoek

radiologie-mammo

Patiënten die door hun huisarts worden doorverwezen voor verder borstkankeronderzoek kunnen in het St. Antonius Ziekenhuis nog op dezelfde dag terecht. Alleen moeten zij nu bellen voor een afspraaktijd. Hiermee vervalt de mogelijkheid tot inloop. Met deze wijziging verhogen we de dienstverlening aan patiënten. Doordat aanvullende onderzoeken beter op elkaar aansluiten, hoeven zij minder lang te wachten.

Vrouwen die een knobbeltje in hun borst voelen of bij wie tijdens het bevolkingsonderzoek iets afwijkend wordt ontdekt, gaan naar de huisarts. Bij een verwijzing voor verder onderzoek, kunnen zij op dezelfde dag terecht voor een mammografie, echografie en eventueel een punctie.

Om de onderzoeken goed op elkaar te laten aansluiten is het noodzakelijk een tijd af te spreken. Dit kan door te bellen naar 088 320 80 00. Op locatie Utrecht kunt u elke werkdag terecht tussen 08.30 en 15.30 uur, op locatie Woerden kunt u elke maandag, dinsdag en donderdag tussen 08.30 en 15.30 uur.

Binnen 48 uur uitslag

Een verwijzing naar het ziekenhuis, omdat er misschien sprake is van kanker; dat is de schrik van je leven. We willen onze patiënten daarom snel zekerheid bieden. Daarom proberen wij u meteen na het onderzoek uitslag te geven. Als dit niet mogelijk is, omdat verder onderzoek nodig is, proberen wij ervoor te zorgen dat de uitslag uiterlijk binnen 48 uur bekend is.