Bestuursvoorzitter Douwe Biesma neemt 1 juli afscheid van St. Antonius Ziekenhuis

biesma-douwe-8686_low_res

Douwe Biesma, voorzitter van Raad van Bestuur, verlaat per 1 juli 2020 het St. Antonius Ziekenhuis. Hij wordt dan benoemd als voorzitter van de Raad van Bestuur van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC).

Douwe Biesma heeft een bijzondere band met het St. Antonius. Van 1996 tot en met 2007 was hij aan het St. Antonius verbonden als internist en later van eind 2010 tot medio 2020 als voorzitter van de Raad van Bestuur. Tot zijn vertrek blijft Biesma uiteraard volle aandacht hebben voor veilige zorg voor onze patiënten en medewerkers in deze coronacrisis.

De Raad van Toezicht en Raad van Bestuur zijn Biesma zeer erkentelijk voor zijn inzet voor het St. Antonius. Huibert Pols, voorzitter Raad van Toezicht: “We realiseren ons dat dit bericht op een moeilijk moment komt. Het beheersen van de coronaproblematiek heeft op dit moment de prioriteit. Dat betekent dat nadere informatie over het vertrek van Biesma in een later stadium wordt gedeeld.”