Decontaminatiestraat bij Spoedeisende Hulp Nieuwegein

Spoedeisende Hulp Nieuwegein uitgerust met nieuwe decontaminatiestraat

_Madnav2016-22_liggend_banner

Vanaf 2009 bereidt de traumazorgregio Midden-Nederland zich voor op de ontvangst van CBRN (Chemisch, Biologisch, Radiologisch, Nucleair) besmette slachtoffers. Het St. Antonius heeft de recente verbouwing van de Spoedeisende Hulp aangegrepen om deze voorzieningen op hoog niveau in te richten. Patiënten met een dergelijke besmetting kunnen hierdoor in ons ziekenhuis op een veilige manier behandeld worden.

De nieuwe decontaminatiestraat (of ontsmettingsstraat) maakt deel uit van een opleidingsconcept van het St. Antonius, waarbij het opvangen van besmette slachtoffers getraind wordt. Daarnaast neemt de Spoedeisende Hulp van het St. Antonius deel aan de regionale projectgroep CBRN om het beleid met de overige regionale ziekenhuizen en ketenpartners af te stemmen.